[spa] En el presente trabajo se hace una recopilación de las diferentes definiciones
que tiene el concepto de turismo sanitario dependiendo del autor. En términos
generales, el turismo sanitario es aquel ofrecido a personas que viajan de su
país de residencia a otro para recibir ese servicio sanitario. Hay dos tipos de
turismo sanitario, el turismo médico como tal y el turismo “wellness”.
También se mencionan los competidores que tiene el turismo de salud en las
Islas Baleares, tanto a nivel nacional como internacional.
En cuanto a las estrategias de marketing, teniendo en cuenta que el factor más
importante de éste es el producto y seguidamente la promoción, la diferenciación
del producto puede ser una estrategia muy exitosa.
Se hace el caso práctico de la estrategia de marketing que podría llevar a cabo
un Spa en Mallorca.
[eng] In this work, a compilation of the different definitions that the concept of medical
tourism has depending on various authors is presented. In general terms, this
type of tourism is the one offered to people who travel from their country of
residence to another in order to benefit from its health service system. There are
two types of health tourism, which are medical tourism as such, and “wellness”
tourism.
Moreover, it mentions the national and international competitors that the Balearic
Islands have in the area of medical tourism.
Regarding marketing strategies, it must be taken into account that the most
important factor in this field is the final product, together with its promotion.
Therefore, making the output differentiable from others would be a very
successful approach.
The practical case of the marketing strategy presented is the one that could be
carried out by a Spa in Mallorca.