[cat] El present treball de fi de grau es centra en un anàlisi de la importància que té l’Educació
Emocional en els infants que presenten Necessitat Educatives Especials. Aquest anàlisi es duu
a terme a través de la concreció de diferents preguntes d’investigació per tal de donar-les
resposta a partir de nou documents objecte d’estudi identificats i seleccionats per diversos
criteris: criteri temporalitat, que no superin els deu anys d’antiguitat; criteri idiomàtic,
seleccionant només els que s’han realitzat en castellà, català o anglès; i criteri del
contingut: que relacionin l’EE i les NEE. Els resultats obtinguts s’han elaborat en base a dues
dimensions: definir els conceptes d’EE i de NEE i la relació entre aquests, i analitzar la
importància de l’EE com a clau d’una pràctica educativa adequada amb els infants que
presenten NEE.
Per una banda, a la primera dimensió es pretén proporcionar un coneixement significatiu sobre
les definicions d’educació emocional i de les necessitats educatives especials, les seves
respectives classificacions i característiques principals, a més de realitzar un plantejament
enfocat en la influència que presenta l’EE en el desenvolupament dels infants que presenten
dificultats d’aprenentatge.
I, per l’altra banda, a la segona dimensió, es realitza un anàlisi de la importància que té l’EE
com a clau per fomentar una pràctica educativa adequada vers als infants que presenten NEE,
ja que aquests, segons la informació extreta de diferents documents objecte d’estudi, presenten
una major dificultat per dur a terme la gestió i regulació emocional, fet que dóna lloc a la
importància d’impartir amb ells l’EE des de la infància.
[eng] This thesis focuses on an analysis of the importance of emotional education in children with
special educational needs. This analysis is carried out through the specification of different
research questions in order to provide answers, based on the documents under study, through
two dimensions: to define the concepts of EE and SEN and the relationship between them and
to analyze the importance of EE as a key to an adequate educational practice with children with
SEN.
On the one hand, the first dimension aims to provide significant knowledge about the definitions
of emotional education and special educational needs, their respective classifications, and main
characteristics, as well as to carry out an approach focused on the influence that EE has on the
development of children with learning difficulties. On the other hand, in the second dimension, an analysis of the importance of the EE as a key to
promote an adequate educational practice towards children with SEN is carried out, since these
children, according to the information found in the last study, have a high level of learning
difficulties, according to information from different documents under study, have greater
difficulty in carrying out emotional management and regulation, a fact that gives rise to the
importance of teaching them EE from infancy onwards.