[cat] Les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), degut a les seves
a eccions socials acad mi ues personals i ocupacionals presenten di icultats
en la manera de eure i interpretar el m n en el processament de la in ormaci
i en la relaci rec proca amb les altres persones A uestes principals
di er ncies neurol i ues suposen di icultats en el desen olupament del proc s
d’ensenyament-aprenentatge.
Tot i que en els últims anys el TEA ha passat a ser un tema molt estudiat,
continuem trobant-nos amb serioses dificultats per a fer assolible l'educació a
aquestes persones. Les dificultats associades a aquest trastorn, que van més
enllà de l’acc s al curr culum el converteixen en tot un repte per a la comunitat
educativa. Les persones amb autisme presenten diverses característiques,
entre les quals hi trobem les alteracions qualitatives de la comunicació i de la
interacció social i els patrons estereotipats i/o restrictius de conducta.
Així doncs, l’objectiu principal d’a uest treball s con ixer com atendre i
acompanyar a l’alumnat ue pateix a uest trastorn des del punt de ista
educatiu, però també com assessorar i orientar a les famílies i al professorat.
Per aconseguir aquest objectiu en el treball es realitza una recerca sobre la
temàtica explicant des de l’e oluci hist rica del trastorn passant pels criteris
diagnòstics fins a les implicacions escolars i familiars, així com els recursos i
les estratègies que poden funcionar per atendre aquest col·lectiu des del punt
de vista inclusiu.
Finalment, es presenta un apartat amb les propostes de millora, on es fa una
detecció de les mancances, necessitats o debilitats que hi podem trobar
actualment en l’atenci d’a uests alumnes i on s’inclouen una s rie
d’orientacions tenint en compte ue conducta cos comunicaci i curr culum
escolar configuren una realitat única per a aquestes persones que requereix
d’inter encions indi idualitzades en tots els contextos