[cat] El trastorn de regulació del processament sensorial és poc conegut entre els membres de la comunitat educativa; fet pel qual és fàcil que es confongui amb altres trastorns, ja que s’ha demostrat que hi ha certa ambigüitat entre les dificultats del processament i l’existència de deficiències cognitives.
En el present estudi, es fa una aproximació als aspectes clau de dit trastorn, conformant així, un marc teòric complet. També s’inclou l’aplicació en l’àmbit escolar, per tal de recollir-hi les passes que s’han de seguir si un infant el presenta.
Per tal de comprovar el grau de coneixement i les necessitats dels mestres pel que fa al trastorn, s’ha difós una enquesta al personal docent d’una escola. A més, s’han duit a terme dues entrevistes a diferents mestres del mateix centre.
Com a resultat d’aquest estudi s’ha elaborat un recurs didàctic en format de tríptic. Mitjançant aquest recurs es tracta de resumir les característiques més rellevants per donar a conèixer el trastorn de regulació del processament sensorial i com és la intervenció a l’aula en aquest cas en concret.
En conclusió, en l’estudi empíric s’ha demostrat que el trastorn de regulació del processament sensorial és una alteració poc visible, fet que provoca que els infants que la presenten no estiguin treballats adequadament d’acord amb les seves necessitats.
[eng] The sensory processing regulation disorder is little known among the members of the educational community; which is easy to confuse with other disorders, since it has been shown that there is some ambiguity between the difficulties of the process and the existence of cognitive deficiencies.
The present study, is a nearness to the key aspects of this disorder, conforming a complete theoretical framework. It also includes the application in the school environment, in order to collect the steps to be followed if a child presents it.
In order to check the degree of knowledge and the needs of the teachers concerning to the disorder, a survey was conducted to the teaching staff of a school. In addition, two interviews were been carried out with different teachers from the same center.
As a result of this study, it has elaborated a didactic resource in triptych format. By means of that resource, is trying to summarize the most relevant characteristics to help deal with the sensory processing regulation disorder and how it is the intervention in the classroom in these specific cases.
In conclusion, in the empirical study it has been shown that the sensory processing regulation disorder is a little visible alteration, which causes that the child who present it do not have adequate treatment according to their needs.