[cat] La Psicomotricitat és una eina educativa molt utilitzada en edats primerenques i de cada vegada agafa més importància dins el món d’Educació Infantil. Amb ella és concep a l’infant com un individu capaç d’anar construint del seu desenvolupament cognitiu, motriu i afectiu a través del domini progressiu del seu cos, de la seva persona i del que l’envolta.
Amb aquest treball es pretén donar a conèixer una manera de dur a terme la psicomotricitat en les aules d’infantil seguint el model de l’autor Bernard Aucouturier, així com fer una proposta de programació trimestral enfocada a activitats relacionades amb la representació. Així mateix, aquest document s’elabora també amb la finalitat de deixar una programació viable de psicomotricitat al centre educatiu.
[eng] Psychomotricity is an educational idea widely used in primary schools and of increasing importance in the field of Early Childhood Education. With it, the child is conceived as an individual capable of building his cognitive, motor and affective development through the mastery of the progress of his cos, his person and his surroundings.
The purpose of this work is to present a way to carry out psychomotor skills in infant classrooms following the model of the author Bernard Aucouturier, as well as to make a proposal for a trimestral program focused on activities related to representation. In addition, this document is also elaborated with the purpose of making a viable programming of psychomotor skills in the educational center.