[cat] Implantar el projecte de Filosofia 3/18 en els centres educatius comporta uns beneficis
globals tant per als infants com pel desenvolupament del rol docent. Aquest contempla una
imatge d’infant competent i protagonista del seu aprenentatge. L’objectiu d’aquest treball
d’investigació és saber com intervé aquest projecte en el desenvolupament del rol docent i
més concretament, conèixer la formació necessària prèvia, les estratègies d’intervenció, les
habilitats i les actituds necessàries per dur-ho a terme. Finalment, es farà una proposta
educativa del procés d’intervenció del docent per posar en pràctica aquest projecte amb
alumnes d’educació infantil.
[eng] Implementing the Philosophy 3/18 project in schools has global benefits both for the children
and for the development of the teaching role. The latter envisages an image of a competent
child who is the protagonist of his or her learning. The aim of this research work is to find out
how this project intervenes in the development of the teaching role and, more specifically, to
find out the necessary prior training, intervention strategies, skills and attitudes required to
carry it out. Finally, an educational proposal will be made for the teacher's intervention
process in order to put this project into practice with early childhood education pupils.