[cat] L’art de definir el món que ens envolta no és una tasca gens fàcil. De vegades, hi ha conceptes prou amples que són gairebé impossibles de definir, perquè encapçalarien tot el que abasta en unes paraules, corrents o funcions que el limiten. Les produccions artístiques i l’art en si mateix són dos termes que necessiten la llibertat per poder existir i per poder formar part de l’esperit i de les manifestacions humanes més pures. L’educació, per altra banda, ens ha d’oferir l’oportunitat de desenvolupar-nos holísticament i lliurement. La pedagogia ha d’oferir als infants i als mateixos docents experiències que fomentin el progrés i millora com a persona, i que, inevitablement afectaran la resta de la comunitat. En definitiva, l’art i l’educació si plegats convergeixen a les aules i a altres àmbits de la nostra societat, generaran experiències i situacions transformadores individuals i col·lectives. En altres paraules, l’art i l’educació poden ser els vehicles de la desitjada transformació de la nostra societat si proporcionam vivències de qualitat, amb uns objectius i sota el marc legal i curricular.