[cat] L’etapa d’Educació Infantil és clau per al desenvolupament del llenguatge. Els infants durant
els primers anys de vida passen per un procés anomenat adquisició del llenguatge i és on
desenvolupen moltes de les competències pròpies de la comunicació: verbal i no verbal. Se
sap, que treballar amb la música dins l’aula mostra múltiples beneficis per als infants, un
d’ells, i amb el qual em centraré en aquest Treball de Fi de Grau (TFG), és afavorir el
desenvolupament del llenguatge. Segons Pascual Mejía (2006) al segon cicle d’Educació
Infantil la música afavoreix l’adquisició del llenguatge així com de l’adquisició de lèxic i té
una funció rellevant pel que fa al diagnòstic i la teràpia de les dificultats del desenvolupament
del llenguatge. És per això que aquest TFG està enfocat en la importància de la música com a
eina per afavorir aquest procés d’adquisició lingüística durant el segon cicle d’Educació
Infantil de manera que inclourà propostes d’activitats per fer-hi feina a dins l’aula.
[eng] The early childhood education stage is key for language development. Children during the
first years of life go through a process called language acquisition and it is where they
develop many of their own communication skills: verbal and nonverbal. It is known that
working with music in the classroom shows multiple benefits for children, one of them, and
the one I will focus on in this dissertation, is to favor language development. According to
Pascual Mejía (2006), in the second cycle of early childhood education, music favors
language acquisition, as well as lexical acquisition and has a relevant role in the diagnosis
and therapy of language development difficulties. That is why this TFG is focused on the
importance of music as a tool to favor this process of language acquisition during the second
cycle of early childhood education, so that it will include proposals of activities to work on it
in the classroom.