[cat] Aquest Treball de Fi de Grau desenvolupa una investigació centrada en la documentació en
forma de provocació pels infants en el context real d’un espai de construccions. S’aspira a
demostrar que la documentació en aquesta forma millora els processos d’aprenentatge dels
infants. Per això, es fa primer una revisió de la literatura dels temes principals: la
documentació, les construccions i la provocació i els models. En segon lloc, es posa en
marxa un procés de Recerca-Acció. Es recullen dades per tal de fer una anàlisi de la
situació prèvia a la intervenció i fer els materials adaptats a la realitat de l’aula. Una vegada
ja s’han formulat i implantat les estratègies s’inicia un procés d’avaluació dels efectes.
Aquests posen en rellevància el valor de la documentació dirigida als infants: es produeixen
canvis significatius en la manera de jugar i aprendre dels infants, alhora que s’arriben a
altres conclusions per poder millorar els resultats.
[eng] This end-of-degree project develops an investigation focused on documentation in the form
of provocation for children in the actual context of a building play space. It aims to
demonstrate documentation in this form improves children’s learning processes. Therefore,
a review of the literature of the main topics is carried out: documentation, constructions and
provocation and models. Secondly, an Action Research process is initiated. Data is collected
in order to do a situation analysis prior to the intervention and to build the materials to adapt
them to the reality of the classroom. Once the strategies have been formulated and
implemented, an evaluating process of the effects begins.
These highlight the value of documentation aimed at children: significant changes occur in
the way children play and learn, while other conclusions are reached to be able to improve
the results.