[cat] Davant l'actual crisi climàtica i ambiental a la qual ens enfrontam, l'educació juga un rol molt
important. Des de l'Educació Ambiental (EA), i més concretament, amb les escoles
ambientalment sostenibles, moltes accions poden ser dutes a terme per tal d'aconseguir un
millor futur. Es considera com a escola ambientalment sostenible aquella que s'implica i
promou, amb les seves accions didàctiques i de gestió de centre, la conscienciació i presa de
responsabilitat amb la sostenibilitat ambiental; resumidament, una escola ambientalment
sostenible és aquella que fomenta i practica l'EA. Davant d'això, l'EA pot ser incorporada als
centres de dues formes, curricularment o organitzativament. Avui dia, l'àmbit curricular, sigui
amb programes, metodologies o d'altres dissenys curriculars, està a l'ordre del dia, però, en
canvi, sembla que els aspectes més contextuals no acaben d'estar ben definits. Així doncs, per
una part, no s'aprecia completament el potencial que els edificis escolars tenen de per si i, per
una altra part, tampoc es té clar quins criteris infraestructurals constitueixen una escola
ambientalment sostenible. Així doncs, amb aquest treball, mitjançant una revisió de la
literatura sistematitzada, primerament, es justifica la importància de l'entorn i el context
escolar, alhora que es tracta de desxifrar els requisits o criteris que s'haurien de complir a
escala infraestructural i de l'entorn per poder parlar d'escoles ambientalment sostenibles.
[eng] In front of the current climate and environmental crisis we are facing, education plays a very
important role. From Environmental Education (EE), and more specifically, with
environmentally sustainable schools, many actions can be carried out to achieve a better
future. An environmentally sustainable school is one that is involved in and promotes,
through its didactic and school management actions, awareness and responsibility for
environmental sustainability; in short, an environmentally sustainable school is one that
promotes and practices EE. Nowadays, the curricular aspect, whether with programs,
methodologies or other curricular designs, is the order of the day, but, on the other hand, it
seems that the more contextual aspects are not very well-defined. Thus, on one side, the
potential that school buildings have in themselves is not fully appreciated and, aside, it is not
clear what infrastructural criteria constitute an environmentally sustainable school. Therefore,
this paper, through a systematized literature review, first justifies the importance of the school
environment and context, while trying to decipher the requirements or criteria that would
have to be met at the infrastructural and environmental level to be able to speak of
environmentally sustainable schools.