[cat] L’art, des dels seus orígens s’ha qüestionat els valors i principis establerts, contribueix a veure les coses des d’un altre punt de vista, tot permetent expressar-se creativament, i entendre altres formes de pensament diferents de l’establerta.
Actualment en educació es volen educar ciutadans crítics i reflexius i en valors.
L’art contemporani se centra en els temes que preocupen en l’actualitat i aproxima els alumnes a les problemàtiques de la societat actual; permet introduir un aprenentatge significatiu en l’àrea i assolir la competència cultural i artística de manera directa.
Les obres d’art contemporani, sovint, utilitzen suports atractius i propers a l’alumnat, com el vídeo, programes d’edició fotogràfica o Internet, i la seva utilització pot millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’àrea. D’aquesta manera es podrà fer coincidir l’educació en valors, l’art contemporani i les noves tecnologies.
La millor manera d’aconseguir-ho opino que és fent una interpretació postmoderna del currículum i utilitzant un imaginari contemporani a l’aula.
L’Educació Plàstica i Visual pot canviar el seu rol i fomentar la transició des del vell estereotip de “l’hora de les manualitats” cap a una nova concepció de l’àrea essencial per a la comprensió de la societat actual.