dc.contributor |
Guasch Ribas, Xavier |
|
dc.contributor.author |
Riera Torres, María de las Nieves
|
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-14T08:50:03Z |
|
dc.date.available |
2018-03-14T08:50:03Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145329 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L'educació nutricional té especial importància a l'adolescència, ja que una
alimentació adequada és fonamental per assolir el desenvolupament físic i
psicològic característic de l'adolescència i, a més a més, els hàbits alimentaris
adquirits durant aquesta etapa es mantindran a l'edat adulta.
La dieta mediterrània (DM) es considera un dels models dietètics més
saludables del món. Es caracteritza pel consum d'aliments locals i per un estil
de vida actiu. S'ha relacionat amb la prevenció de certes malalties cròniques
com ara l'obesitat, les malalties cardiovasculars i el càncer i, fins i tot, amb un
augment de la longevitat. Malgrat tots els beneficis que confereix, s'està
perdent progressivament, especialment entre els joves, el patró tradicional de la
DM cap a patrons dietètics més occidentals.
Els objectius principals del present estudi són: analitzar el grau d'adherència a
la DM en un grup d'adolescents eivissencs de 3r d'ESO, avaluar els
coneixements previs sobre nutrició i alimentació dels adolescents estudiats i
elaborar, a partir de les dades obtingudes prèviament, una proposta didàctica
d'educació nutricional. Els participants van ser 126 estudiants eivissencs de 3r
d'ESO procedents de l'IES Quartó de Portmany i de l'IES Isidor Macabich. Per
determinar el grau d'adherència a la DM es va emprar el test KIDMED i per
avaluar els coneixements previs sobre alimentació i nutrició es va passar un
qüestionari breu sobre conceptes bàsics relacionats amb el tema. La puntuació
mitjana del test KIDMED va ser de 5,937±2,297 i només el 27% presentaven
una dieta d'alta adherència a la DM. Pel que fa als coneixements previs, els
alumnes estudiats presentaven uns coneixements acceptables (nota mitjana de
9,444±2,134 sobre 13) però amb certes llacunes conceptuals sobre les quals
calia incidir més. Tenint en compte aquests resultats, a la segona part es
planteja una proposta didàctica interdisciplinària d'educació nutricional. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
Som el que mengem: anàlisi del grau d'adherència a la dieta mediterrània en els adolescents eivissencs de 3r d'ESO i proposta didàctica interdisciplinària de millora |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.subject.keywords |
Adolescència |
ca |
dc.subject.keywords |
Hàbits alimentaris |
ca |
dc.subject.keywords |
Dieta mediterrània |
ca |
dc.subject.keywords |
Educació nutricional |
ca |
dc.subject.keywords |
Proposta didàctica interdisciplinària |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |