[cat]Des de les edats més primerenques, les nines i els nines escolten missatges
socialitzadors diferents per a cada sexe, els interioritzen i actuen en conseqüència. Tots
aquests missatges deriven de l’àmbit educatiu i familiar, dels medis de comunicació i de
la religió.
En molts de casos, s’educa a les nines per a la reproducció i l’èxit en l’àmbit privat,
suprimint la seva llibertat i els seus desitjos, així com qualsevol conducta de
combativitat o domini. Això les porta a una situació de vicitimització fent que es
desenvolupin en dones mancades de poder i sobretot de confiança en sí mateixes.
Per al contrari, generalment s’orienta als nins per a la producció i per l’èxit en l’àmbit
públic potenciant la seva independència, la seva racionalitat, el seu poder i les seves
ambicions, i suprimint l’expressió dels afectes.
Concretament aquest projecte es centrarà en analitzar els estereotips i rols de gènere
presents en la nostra societat i en oferir una proposta d’intervenció per intentar millorar
la igualtat de gènere dins les aules de primària.
[eng]Since beginner ages, both boys and girls are exposed to different socializing messages
for each gender which children internalize and act in accordance. These messages are
derived from educational and familiar fields, means of communication and religion.
Girls are educated for reproduction and the private circles success, suppressing their
freedom and desires as well as any fighting spirit or dominion behaviour. This fact leads
them to a victim situation causing a lack of power and self-confidence in women.
On the contrary, boys are guided for production and the public circles success,
promoting their independence, rationality, power and ambitions and also suppressing
their expression of affection.
This project will be particularly based on analyzing the stereotypes and gender roles that
are present in our society and offering an intervention proposal to improve the gender
equality inside the primary education classrooms.