[cat] És comú detectar en infants en situació d'acolliment familiar els quals han sofert
una història de vida complicada, maltractament, negligència, etc.; grans
bloquejos emocionals i trastorns del vincle.
Per tant, és fonamental que, des d'edats primerenques, s'intervingui des de
programes preventius centrats en l'educació emocional. En aquest treball es
procura elaborar un disseny del Programa d'Educació Socio-Emocional per a
infants d'entre 6 a 8 anys, que estan en acolliment familiar en família extensa,
amb l'objectiu d'aconseguir un desenvolupament emocional i social saludable,
mitjançant l'aprenentatge d'estratègies d'intel·ligència emocional, millorant les
seves competències socio-emocionals.
Per tal d'efectuar aquest disseny, prèviament, s'ha realitzat una revisió
bibliogràfica envers la definició, els models i els diferents estudis basats en
l'evidència, d'intel·ligència emocional, així com diferents programes sòlids i
validats d'educació emocional, tant a nivell nacional com internacional.
Molts autors, han demostrat valuosos efectes beneficiosos en el
desenvolupament dels infants, després de l'aplicació d'aquests programes. No
obstant, es requereix un major nombre d'estudis i proves d'avaluació validades,
per avançar en la creació de programes d'educació emocional consolidats.
[eng] It is common to detect children at foster care who have suffered a complicated
life history, abuse, neglect, etc.; major emotional blockages and attachment
disorder. Therefore, it is essential that the intervention start from early ages, from
prevention programs focused on emotional education. In this paper, we try to
design a Socio-Emotional Education Program for children from 6 to 8 years,
who are in foster care with their extended family, with the goal of getting a
healthy social and emotional development, by learning emotional intelligence
strategies, improving their socio-emotional skills.
Previously to make this design, it has been made a literature review about the
definition, the models and different emotional intelligence studies based on
evidence, as well as robust and validated programs of education emotional,
both national and international level.
Many authors have demonstrated valuable beneficial effects on children's
development, after the implementation of these programs. However, it requires
a greater number of studies and assessment tests validated to advance in the
creation of statements emotional education programs.