El meu primer amor: una proposta didàctica per a tractar la competència lingüística i l'educació emocional a través del drama

Show simple item record

dc.contributor Ripoll Perelló, Maria Isabel
dc.contributor.author Moyà Bover, Maria Antònia
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T10:42:07Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146850
dc.description.abstract [cat] Aquest projecte revisarà el concepte tradicional d'ensenyament del teatre. Les característiques del gènere, la història del teatre, els textos per a ser representats sovint s'han treballat a través d'un aprenentatge totalment memorístic. Els alumnes, de manera passiva, es limitaven a aprendre tots els materials que el professor els preparava. La dramatització i el joc dramàtic, però, constitueixen una nova metodologia que se centra en l'expressió lliure dels alumnes, en la creació dels seus propis materials, la motivació... A més, les activitats de dramatització serveixen per a treballar totes les competències comunicatives de manera integrada. A través de les activitats de psicomotricitat, es treballa el llenguatge no verbal: les mirades, la postura, els moviments... També es desenvolupen l'escolta activa i les habilitats orals, però cal que els alumnes es familiaritzin amb les característiques dels textos teatrals i que les assimilin per tal de crear els seus propis materials amb total llibertat. D'altra banda, el teatre és idoni per a fomentar l'empatia i la intel·ligència emocional perquè els actors constantment han de fer l'esforç de posar-se a la pell dels personatges. A més, es treballa en equip i de manera cooperativa i això fa que es fomenti la socialització. Fins i tot, es pot orientar cap al compromís cívic, ja que, des del teatre, es pot transformar la societat. La proposta didàctica del treball constarà de diversos tallers en què es treballaran diferents competències comunicatives i emocionals: la comprensió i l'expressió oral i escrita, d'una banda i l'empatia, l'assertivitat i la intel·ligència interpersonal o intrapersonal, de l'altra. Per tal de donar una dimensió social, tots els tallers giraran entorn d'un eix temàtic: «el meu primer amor», és a dir, les problemàtiques que giren entorn de les primeres relacions amoroses. Finalment, es culminarà amb un projecte en què els alumnes hauran d'escriure una obra teatral de caràcter educatiu i representar-la enfront de tots els alumnes de primer cicle amb la finalitat de conscienciar-los dels perills de les relacions abusives entre joves i adolescents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Dramatització ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other Dating ca
dc.title El meu primer amor: una proposta didàctica per a tractar la competència lingüística i l'educació emocional a través del drama ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:25:01Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics