[cat] El present Treball Final de Màster exposa una proposta d’intervenció a l’àrea
de llengua catalana mitjançant el disseny, la seqüenciació i la posterior
avaluació d’una unitat didàctica destinada al quart curs d’educació secundària
obligatòria. Aquest estudi es basa en l’ensenyament del discurs oral formal
d’alguns gèneres periodístics informatius (notícia, crònica i entrevista)
mitjançant el suport de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC).
Exposa un conjunt d’activitats per treballar amb especial èmfasi la locució oral
per al desenvolupament de la tasca final: la creació del discurs oral d’una
seqüència de notícies en un muntatge audiovisual en format telenotícies. El
desenvolupament del procés d’ensenyament-aprenentatge, a més, tracta totes
les habilitats lingüístiques (parlar, escoltar, escriure i llegir) com a estratègia
metodològica de complementarietat entre escriptura i oralitat. Les TIC tenen un
paper rellevant en aquesta proposta, tant en la formació guiada pel docent a
l’aula com en el domini i gestió de les eines digitals i informàtiques per part dels
alumnes en la realització del projecte final. El present treball pretén oferir una
nova manera d’ensenyar als alumnes a comunicar-se oralment en els contextos
formals amb el suport i ús de les TIC.