Els pares van a l'institut

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Coll Dols, Sandra
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T10:39:45Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146905
dc.description.abstract [cat] El present treball final de màster pretén fonamentalment analitzar, potenciar i dinamitzar les relacions família i escola com objectiu comú en el procés educatiu de l’alumne. Per la qual cosa ens centrarem en la família com a peça clau en el procés d’ensenyament aprenentatge dels seus fills, convertint-se en col·laboradora necessària del centre escolar per a la millora de la qualitat del sistema educatiu mitjançant la seva participació real i efectiva. Així doncs, família i centre escolar, són dos mons inevitablement complementaris que han d’harmonitzar esforços per a l’educació integral dels adolescents, través de l’assoliment d’unes relacions simètriques i bidireccionals mitjançant canals eficaços de comunicació perquè siguin tingudes en compte les opinions i aportacions d’ambdues institucions. És necessari tenir en compte que des de fa dues dècades Espanya s’ha convertit en la porta d’accés a la Unió Europea d’un gran nombre d’immigrants. Una cara de la moneda és la diversitat cultural, idiomàtica, que sense dubtes és enriquidora, però l’altra cara d’aquesta diversitat fa referència a les incompatibilitats, estereotips i barreres que involuntàriament pot crear la societat. Degut a aquest flux migratori s’ha incrementat considerablement la població de l’alumnat estranger a les escoles espanyoles, donant lloc a una nova realitat social que serà contemplada en aquest treball. Per tal d’assolir els objectius de participació i millora dels canals de comunicació es presenten, a un altre bloc del treball, les propostes adreçades als orientadors educatius de secundària, per a fomentar la presència eficaç de les famílies en la vida dels centres escolars. Malgrat que la qualitat educativa i els beneficis de l’alumnat durant el seu procés educatiu es multipliquen quan un projecte és basa en el trinomi famíliaescola-comunitat, aquest treball examinarà el binomi família-escola en l’etapa educativa de secundària obligatòria, per aprofundir en aquesta relació. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Família ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Orientador educatiu ca
dc.subject.other Centre d’educació secundària ca
dc.title Els pares van a l'institut ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:33:58Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics