dc.contributor |
Muntaner Guasp, Juan Jorge |
|
dc.contributor.author |
Coll Dols, Sandra
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-12T10:39:45Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146905 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball final de màster pretén fonamentalment analitzar, potenciar i
dinamitzar les relacions família i escola com objectiu comú en el procés
educatiu de l’alumne.
Per la qual cosa ens centrarem en la família com a peça clau en el procés
d’ensenyament aprenentatge dels seus fills, convertint-se en col·laboradora
necessària del centre escolar per a la millora de la qualitat del sistema educatiu
mitjançant la seva participació real i efectiva.
Així doncs, família i centre escolar, són dos mons inevitablement
complementaris que han d’harmonitzar esforços per a l’educació integral dels
adolescents, través de l’assoliment d’unes relacions simètriques i bidireccionals
mitjançant canals eficaços de comunicació perquè siguin tingudes en compte
les opinions i aportacions d’ambdues institucions.
És necessari tenir en compte que des de fa dues dècades Espanya s’ha
convertit en la porta d’accés a la Unió Europea d’un gran nombre d’immigrants.
Una cara de la moneda és la diversitat cultural, idiomàtica, que sense dubtes és
enriquidora, però l’altra cara d’aquesta diversitat fa referència a les
incompatibilitats, estereotips i barreres que involuntàriament pot crear la
societat. Degut a aquest flux migratori s’ha incrementat considerablement la
població de l’alumnat estranger a les escoles espanyoles, donant lloc a una
nova realitat social que serà contemplada en aquest treball.
Per tal d’assolir els objectius de participació i millora dels canals de
comunicació es presenten, a un altre bloc del treball, les propostes adreçades
als orientadors educatius de secundària, per a fomentar la presència eficaç de
les famílies en la vida dels centres escolars.
Malgrat que la qualitat educativa i els beneficis de l’alumnat durant el seu
procés educatiu es multipliquen quan un projecte és basa en el trinomi famíliaescola-comunitat,
aquest treball examinarà el binomi família-escola en l’etapa
educativa de secundària obligatòria, per aprofundir en aquesta relació. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Família |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Participació |
ca |
dc.subject.other |
Orientador educatiu |
ca |
dc.subject.other |
Centre d’educació secundària |
ca |
dc.title |
Els pares van a l'institut |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:33:58Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|