Disseny, programació i construcció de qüestionaris amb retroacció específica automatitzada

Show simple item record

dc.contributor Garcias Gomila, Francesca
dc.contributor.author Oliver Gelabert, Antoni
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-14T11:32:57Z
dc.date.issued 2018-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147023
dc.description.abstract [cat] El present treball és una proposta basada en l’ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) i de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) amb finalitats educatives mitjançant la seva inserció en un entorn web on l’estudiant interacciona amb la intenció d’aprendre. Particularment, aquest estudi centra l’atenció en una aplicació específica basada en retroaccions personalitzades en qüestionaris d’opció múltiple, que es poden elaborar mitjançant mapes mentals i es poden programar amb la tecnologia de Google Forms. L’objectiu d’aquesta tècnica és millorar l’atenció a la diversitat a partir de l’especificitat de la retroacció i la facilitació de l’avaluació formativa. Així s’introdueix el procés de correcció d’errors d’una manera automàtica a l’ensenyament. El professor només ha d’elaborar el qüestionari un cop, amb l’opció de millorar-lo amb el temps mitjançant l’adquisició de dades noves. El fet d’estar contextualitzat en un entorn digital en línia fa que el formulari estigui disponible des de qualsevol ordinador amb accés a internet. Això, a més, permet crear-los en conjunt donades les facilitats que aporten les tecnologies al nigul quant al treball cooperatiu, tant entre professorat com entre professorat i alumnat. El procediment genèric és exemplificat en quatre casos pràctics particulars implementats a la xarxa i incrustats en un directori web creat per exposar els continguts d’aquest treball de fi de màster (Oliver, 2017). A més, es proposa un procediment sistemàtic experimental que pot dur a terme el professor per tal de captar les idees dels estudiants i elaborar els qüestionaris interactius. Els casos pràctics són elements concrets d’una unitat didàctica que tracta els continguts de la pressió estàtica a 4t d’ESO. Aquests continguts estan ubicats en el bloc 4 anomenat el moviment i les forces, que estan descrits en el currículum bàsic (Reial decret 1105/2014). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Tecnologies de la informació i les comunicacions ca
dc.subject.other Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement ca
dc.subject.other Qüestionaris interactius ca
dc.subject.other Avaluació formativa ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.title Disseny, programació i construcció de qüestionaris amb retroacció específica automatitzada ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:16Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics