Geometria en l’espai. Una proposta d' intervenció per al primer cicle de ESO basada en el model de Van Hiele i la definició de conceptes

Show simple item record

dc.contributor Montoro Medina, Ana Belén
dc.contributor.author Albillos Mayol, Andrés
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T11:11:57Z
dc.date.available 2018-06-18T11:11:57Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147117
dc.description.abstract [cat] Les investigacions de Jaime, Chapa i Gutierrez(1992) mostren que els llibres de text, un dels recursos més emprats pel professorat a l’hora de realitzar la seva programació d’aula, contenen nombrosos errors didàctics i matemàtics en els conceptes geomètrics. Llavors, com abordar el seu ensenyament? Dins el camp de la didàctica de la geometria, cal destacar les aportacions del matrimoni Van Hiele, i Vinner i Hershkowitz. Els primers detallen amb molta precisió quins són els diferents nivells de desenvolupament geomètric, les seves característiques i planificació de les tasques per avançar de nivell.... Els segons, Vinner i Hershkowitz, varen posar en manifest com els exemples proposats després de definir un concepte sovint fan als alumnes caure en una sèrie de errors, i proposen una metodologia per definir els conceptes a partir de seus atributs rellevants e irrellevants. El present treball ha incorporat tota aquesta teoria, juntament amb articles relacionats d’ altres autors, per fer una proposta d’ensenyament del concepte de poliedre, cos rodo, prisma i piràmide per al primer cicle de la ESO. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 514 - Geometria ca
dc.subject.other Nivells Van Hiele ca
dc.subject.other Fases de l’aprenentatge ca
dc.subject.other Definició de conceptes ca
dc.subject.other Mecanisme exemple-contraexemple ca
dc.title Geometria en l’espai. Una proposta d' intervenció per al primer cicle de ESO basada en el model de Van Hiele i la definició de conceptes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics