dc.contributor |
Montoro Medina, Ana Belén |
|
dc.contributor.author |
Albillos Mayol, Andrés
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-18T11:11:57Z |
|
dc.date.available |
2018-06-18T11:11:57Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147117 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Les investigacions de Jaime, Chapa i Gutierrez(1992) mostren que els llibres
de text, un dels recursos més emprats pel professorat a l’hora de realitzar la seva
programació d’aula, contenen nombrosos errors didàctics i matemàtics en els
conceptes geomètrics. Llavors, com abordar el seu ensenyament? Dins el camp
de la didàctica de la geometria, cal destacar les aportacions del matrimoni Van
Hiele, i Vinner i Hershkowitz. Els primers detallen amb molta precisió quins són
els diferents nivells de desenvolupament geomètric, les seves característiques i
planificació de les tasques per avançar de nivell.... Els segons, Vinner i
Hershkowitz, varen posar en manifest com els exemples proposats després de
definir un concepte sovint fan als alumnes caure en una sèrie de errors, i
proposen una metodologia per definir els conceptes a partir de seus atributs
rellevants e irrellevants. El present treball ha incorporat tota aquesta teoria,
juntament amb articles relacionats d’ altres autors, per fer una proposta
d’ensenyament del concepte de poliedre, cos rodo, prisma i piràmide per al
primer cicle de la ESO. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject |
514 - Geometria |
ca |
dc.subject.other |
Nivells Van Hiele |
ca |
dc.subject.other |
Fases de l’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Definició de conceptes |
ca |
dc.subject.other |
Mecanisme exemple-contraexemple |
ca |
dc.title |
Geometria en l’espai. Una proposta d' intervenció per al primer cicle de ESO basada en el model de Van Hiele i la definició de conceptes |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:06:44Z |
|