dc.contributor |
Fraile Gómez, Marcos |
|
dc.contributor.author |
García Socias, Marina
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-19T10:36:58Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147163 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Actualment ens trobem davant uns avanços tecnològics que podem utilitzar per
formar a docents, però també a la comunitat educativa en general, i aportar-los
coneixements sobre com afrontar les diferents situacions que puguin sorgir
davant un nen amb diabetis al centre educatiu. Perquè tot i que se’ls dóna
formació per part del personal sanitari, sabem que no són suficients i que
caldria un major temps per explicar alguns conceptes.
Al llarg de les següents línies divulgarem els diferents coneixements bàsics
sobre la diabetis als docents, d’una forma nova i motivadora, mitjançant la
utilització dels recursos de les Tecnologies de la Informació i Comunicació
(TIC), en concret a través del Nearpod, Kahoot i Surveymonkey. Fent servir
aquestes tres eines, volem fer arribar tant la informació bàsica sobre la diabetis
com aconseguir les habilitats necessàries per actuar en casos d’urgències
vitals a conseqüència de les complicacions agudes al professorat. Ja que si
aquests estan formats, podran actuar millor davant aquestes situacions
d’emergències i/o transmetre els coneixements adquirits als alumnes o fins i tot
guiant-los. Fomentant d’aquesta manera l’autonomia i la responsabilitat de
l’alumne, integrant-los a les aules en lloc d’excloure’ls a causa de la malaltia.
Per acabar, i amb l’objectiu de poder transmetre els coneixements bàsics sobre
el maneig de la diabetis de l’alumnat que hi ha als centres escolars, que va des
de ESO, Batxillerat i FP (incloent-hi la FP bàsica); farem una proposta
educativa on formarem al professorat a partir dels diferents recursos TIC, en
concret Nearpod, Kahoot i Surveymonkey. D’aquesta forma tindran els
coneixements i habilitats necessàries per saber actuar en cas de risc vital o per
guiar a l’alumnat en cas de necessitat, fomentant així la seva inclusió al centre
educatiu. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
613 - Higiene en general. Higiene i salut personal |
ca |
dc.subject.other |
Diabetis a l’escola |
ca |
dc.subject.other |
Salut escolar |
ca |
dc.subject.other |
Infermeria escolar |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió i tecnologies de la informació i comunicació (TIC) |
ca |
dc.title |
La diabetis a través de les TIC |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-30T12:03:12Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|