La diabetis a través de les TIC

Show simple item record

dc.contributor Fraile Gómez, Marcos
dc.contributor.author García Socias, Marina
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-19T10:36:58Z
dc.date.issued 2018-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147163
dc.description.abstract [cat] Actualment ens trobem davant uns avanços tecnològics que podem utilitzar per formar a docents, però també a la comunitat educativa en general, i aportar-los coneixements sobre com afrontar les diferents situacions que puguin sorgir davant un nen amb diabetis al centre educatiu. Perquè tot i que se’ls dóna formació per part del personal sanitari, sabem que no són suficients i que caldria un major temps per explicar alguns conceptes. Al llarg de les següents línies divulgarem els diferents coneixements bàsics sobre la diabetis als docents, d’una forma nova i motivadora, mitjançant la utilització dels recursos de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), en concret a través del Nearpod, Kahoot i Surveymonkey. Fent servir aquestes tres eines, volem fer arribar tant la informació bàsica sobre la diabetis com aconseguir les habilitats necessàries per actuar en casos d’urgències vitals a conseqüència de les complicacions agudes al professorat. Ja que si aquests estan formats, podran actuar millor davant aquestes situacions d’emergències i/o transmetre els coneixements adquirits als alumnes o fins i tot guiant-los. Fomentant d’aquesta manera l’autonomia i la responsabilitat de l’alumne, integrant-los a les aules en lloc d’excloure’ls a causa de la malaltia. Per acabar, i amb l’objectiu de poder transmetre els coneixements bàsics sobre el maneig de la diabetis de l’alumnat que hi ha als centres escolars, que va des de ESO, Batxillerat i FP (incloent-hi la FP bàsica); farem una proposta educativa on formarem al professorat a partir dels diferents recursos TIC, en concret Nearpod, Kahoot i Surveymonkey. D’aquesta forma tindran els coneixements i habilitats necessàries per saber actuar en cas de risc vital o per guiar a l’alumnat en cas de necessitat, fomentant així la seva inclusió al centre educatiu. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 613 - Higiene en general. Higiene i salut personal ca
dc.subject.other Diabetis a l’escola ca
dc.subject.other Salut escolar ca
dc.subject.other Infermeria escolar ca
dc.subject.other Inclusió i tecnologies de la informació i comunicació (TIC) ca
dc.title La diabetis a través de les TIC ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:03:12Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics