Construyendo el concepto de densidad mediante la experimentación a lo largo de la etapa de educación primaria

Show simple item record

dc.contributor Donoso Pardo, Josefa Laurentina
dc.contributor.author Garau Garcia, Juan
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-20T07:31:36Z
dc.date.available 2018-09-20T07:31:36Z
dc.date.issued 2018-09-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147530
dc.description.abstract [spa] En aquest Treball Fi de Grau es desenvolupen sis experiments dirigits a cada curs d’Educació Primària. Aquests tenen com a finalitat construir el concepte de densitat a través de l’experimentació a l’àrea de Ciències Naturals a l’etapa de Primària. Els experiments es desenvoluparen i s’avaluaren al CC Juan de la Cierva, a Palma; al CEIP s’Alzinar, del municipi de Capdepera; i al CP Melcior Rosselló i Simonet, a Santa Maria del Camí. Aquest treball sorgeix de la necessitat d’introduir una metodologia experimental, activa y participativa a l’àrea de Ciències Naturals per tal que l’alumnat adquireixi els coneixements a través d’un aprenentatge experimental, didàctic i lúdic. Els alumnes seran els constructors del seu propi aprenentatge i el docent desenvoluparà un paper de guia. El Treball Fi de Grau consta de tres parts. A la primera d’elles, es troba tota la informació del marc teòric i, a la segona, la part més pràctica del treball en la qual es desenvolupa de manera clara i precisa cada un dels experiments duts a terme a l’aula ordinària de cada curs de cada centre educatiu. La darrera part del treball consisteix en l’exposició de les conclusions sorgides de les activitats constitutives d’aquest TFG. ca
dc.description.abstract [eng] In this TFG are conducted in six experiments addressed to every course of Primary Education. These experiments have as purpose the construction by experimentation of the concept of density in the area of Natural Science in the stage of primary. The experiments have been developed and evaluated in the school’s CC Juan de la Cierva, in the CEIP S'Alzinar and in the CP Melcior Rosselló i Simonet, of Palma, Santa Maria del Camí and Capdepera, respectively. This work arises from the need to introduce an experimental, active and participative methodology in the area of Natural Sciences so that the student learns the knowledge through an experiential, didactic and playful learning. The pupils will be the builders of their own learning and the teacher will perform a guide's role. The TFG is divided in three parts. The first one displays its theoretical frame and the second one deals with the practical part in which it is developed, in a clear and explicit way, each of the experiments carried out in the ordinary classroom of every educational centre. The last part of the work exposes the conclusions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Taller d’experimentació ca
dc.subject.other Ciències Naturals ca
dc.subject.other Densitat ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.title Construyendo el concepto de densidad mediante la experimentación a lo largo de la etapa de educación primaria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics