[cat] En aquest TFG es pretén fer un estudi sobre quina ha estat l’evolució del treball per projectes
al llarg de la història i com es treballa avui en dia, concretament a l’escola CEIP Puig de Na
Fàtima, Puigpunyent. Dins aquesta escola no només analitzarem la metodologia que fan
servir amb el treball per projectes i els ambients, sinó que estudiarem el procés de creació
d’un projecte concret.
El projecte que volem analitzar rep el nom de Jacksonvila i és un projecte musical, dirigit als
alumnes de 4t de primària, a partir del qual es pretenen treballar la resta de les assignatures.
Aquest té l’origen fa deu anys a Catalunya, on el Grup de Mestres de Música del Baix
Llobregat va dur a terme un musical conjunt amb les diferents escoles de la zona. La novetat
és que la nostra escola serà la primera de fora de Catalunya que participi dins aquest projecte
i la idea és implantar-ho com a projecte d’aula anual amb els alumnes d’aquest curs de
l’escola. Així doncs, aquest treball té com a objectiu explicar quin ha estat el procés
d’elaboració d’aquest projecte i poder mostrar quins són els punts forts i punts febles
d’aquesta metodologia a partir de l’experiència pròpia.
[eng] This TFG pretends to do a study of which has been the evolution of the project method along
the history and how works actually, specifically in the school CEIP Puig of Na Fàtima,
Puigpunyent. In this school I won’t only analyse the methodology that use with the project
method I will study the process of creation of a concrete project.
The project that I want to analyse receive the name of Jacksonvila and is a musical project,
directed to the students of 4th of primary, from the that pretend work the rest of the
assignatures. It has been created ten years ago in Catalonia, where the Group of Teachers of
Musician of the Bass Llobregat carried out a musical group with the different schools of the
zone. The novelty is that our school will be the first of out of Catalonia than participle in this
project and the idea is to implant it as a project of annual classroom with the students of this
course of the school. This work has as objective to explain which has been the process of
preparation of this project and can show which are the strong points and feeble points of this
methodology from the own experience.