[cat] La creativitat és una capacitat que posseeixen la gran majoria de persones, la qual permet: elaborar noves idees, que les persones s’enfrontin als problemes i, a més, que els puguin resoldre a partir de solucions innovadores. Aquesta capacitat, també està enllaçada a altres conceptes com poden ser la imaginació, el desenvolupament del llenguatge i el joc didàctic, entre d’altres. Mitjançant el joc, es poden plantejar diferents activitats per tots els alumnes, sense tenir en compte les característiques d’aquests, és a dir, sense prejudicis, les quals ajudin a potenciar la capacitat creativa, tant verbal, com narrativa o gràfica. Els docents, hem d’incentivar als alumnes a fantasiar, educant-los i formant-los com a persones creatives capaces de solucionar els problemes que se’ls presenten amb èxit. Per això, s’han plantejat quatre jocs diferents, extrets de les Proves d’Imaginació Creativa per a Nins, a dos grups d’alumnes (un amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu i, un sense) de 5è de Primària d’una escola de sa Pobla, els quals permetien als subjectes fer volar la seva imaginació. Després de la correcció d’aquests jocs, s’ha pogut comprovar estadísticament, que entre els dos grups d’alumnes, no hi ha diferències significatives en la creativitat verbal i gràfica, però sí en la creativitat narrativa.
[eng] The creativity is a capacity that possesses the big majority of people, which consist on elaborating new ideas in order to resolve people’s problems and, in addition to this, using innovate solutions. This capacity also is linked to other concepts as well as imagination, development of the language and didactic game, among others. The game has the power to pose different activities for all students, without taking into account their specificities, to develop the student’s verbal, narrative and graphic creative capacity. Teachers must encourage students to fantasize, educating them and forming them as a creative person to be able to solve problems successfully. For this reason, it has been selected to two groups of students (one with Specific Needs of Educational Support and one without) of 5th of Primary of one primary school in sa Pobla. They have been playing four different games, extracted of the Tests of Creative Imagination for Children which allowed them to fly their imagination. After correcting these games, it has been able to statistically check that in these two groups there are not significant differences in the verbal and graphic creativity, but there is in the narrative creativity.