La diversitat familiar a través dels contes

Show simple item record

dc.contributor Janer Mulet, Maria de la Pau
dc.contributor.author Garcia Ballester, Juan Pablo
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-26T10:14:54Z
dc.date.available 2018-09-26T10:14:54Z
dc.date.issued 2018-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147726
dc.description.abstract [cat] En aquest treball s’exposa una proposta d’actuació a diverses aules de Primària per tal de conèixer els pensaments, opinions i judicis estereotipats que tenen els nins i nines d’avui en dia en referència als models familiars i intentar substituir-los per criteris basats en una anàlisi racional a partir del coneixement de la realitat actual. Després de descobrir un gran abast de reaccions i opinions sobre la diversitat familiar, en nins de primer i segon cicle del CEIP Mestre Guillem Galmés, s’han dut a terme una sèrie d’activitats per donar una visió normalitzada i mostrar els models familiars actuals, com ara: les famílies tradicionals, les famílies homoparentals (formades per dues persones del mateix sexe), famílies monoparentals (formades per una persona adulta), ... A partir d’un material tan senzill com els contes, els nins i nines d’aquest centre escolar han tingut l’ocasió de descobrir altres realitats familiars diferents de la seva; com també, adonarse’n que el més important de tot no és quins o quants membres formen una família, sinó que cada un dels nins i nines es senti estimat i valorat per les persones adultes que formen el seu nucli familiar. ca
dc.description.abstract [eng] In this End of Degree Paper is exposed an actuation proposal for different primary classrooms to know the thoughts, views and stereotyped opinions that have nowadays children regarding family models and try to replace them with judgements based on rational analysis from the current reality’s knowledge. After discover such a very significance reactions and opinions about family diversity, in first and second cycle of CEIP Mestre Guillem Galmés’ children, have been carried through series of activities to give a normalised vision and to show the actual family models, like: the traditional families, the homoparental families (constituted by two people of same sex), monoparental families (constituted by one adult person), ... From a material as simple as tales, the boys and girls of this primary school have had the opportunity to discover another family realities that are different from yours; as also realize that the most important is not who or how many members constitued a family, but that each of the boys and girls feel loved and valued by the adult people that form their family circle. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Model familiar ca
dc.subject.other Normalització ca
dc.subject.other Nucli familiar ca
dc.subject.other Material ca
dc.title La diversitat familiar a través dels contes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics