dc.contributor |
Coll Pons, Pilar
|
|
dc.contributor.author |
Febrer Cardona, Susana
|
|
dc.date |
2011 |
|
dc.date.accessioned |
2018-10-31T14:10:09Z |
|
dc.date.available |
2018-10-31T14:10:09Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/148345 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Partint d’un estudi sociolingüístic a través d’un qüestionari d’usos lingüístics a un grup de joves de secundària de l’Institut Joan Ramis i Ramis es presenta una proposta de dinamització lingüística fora de les aules aprofitant l’entorn més proper a l’alumnat com és el Camí de Cavalls que envolta l’illa de Menorca. Caçadors de tresors literaris – títol que rebrà la proposta - té com objectiu primordial millorar les mancances lingüístiques (oral i escrites) trobades en els resultats del qüestionari i contribuir al disseny d’una tasca interdisciplinària que permeti treballar i avaluar les competències bàsiques. La proposta pretén dinamitzar l’ús de la llengua catalana durant les activitats més lúdiques entre els joves adolescents i que aquests coneguin les manifestacions culturals i literàries que els envolten. Amb aquesta finalitat, s’han definit una sèrie d’activitats a realitzar abans, durant i després de cada l’itinerari. Són totes elles activitats d’ensenyament-aprenentatge que requereixen de la col laboració de diferents departaments didàctics com seran el de Llengua Catalana i Literatura, Història i Ciències Socials i Naturals, Educació Física i Audiovisuals. Les activitats proposades preveuen treballar, fonamentalment, la competència lingüística i tenen com a finalitat última la creació d’un espai en xarxa que inclogui tota la informació recollida durant tots els trams del Camí de Cavalls. L’elaboració d’un Quadern de Bitàcola, la realització d’un reportatge fotogràfic i la reconstrucció d’un herbari digital seran activitats fonamentals per obtenir el producte final de la tasca – l’espai en xarxa – que requerirà d’una presentació oral per part dels alumnes que hagin protagonitzat cada tram. D’aquesta manera es fomentarà l’ús de la llengua catalana a nivell oral i escrit i es podran avaluar les diferents CCBB mitjançant diferents instruments d’avaluació dins i fora de les aules, sents els autèntics protagonistes del seu propi aprenentatge els alumnes del segon cicle d’Educació Secundària que es convertiran al llarg d’un curs acadèmic en autèntics caçadors de tresors literaris. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Llengua i literatura catalana |
ca |
dc.subject.other |
Usos lingüístics |
ca |
dc.subject.other |
Proposta de dinamització lingüística |
ca |
dc.subject.other |
Competència lingüística |
ca |
dc.subject.other |
Camí de Cavalls |
ca |
dc.title |
Caçadors de tresors literaris |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|