La Història de l'Alimentació: anàlisi i proposta d'una eina educativa

Show simple item record

dc.contributor Reus Ferriol, Mateu
dc.contributor.author Garí Pallicer, Miguel Gabriel
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-03-20T08:45:28Z
dc.date.issued 2018-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149138
dc.description.abstract [cat] La present proposta de TFM intenta vincular l’educació secundària amb un camp d’investigació històrica relativament nou. La història de l’alimentació és tipus d’estudi que s’ha anat construint al llarg dels darrers quaranta anys i que, actualment, té un gran desenvolupament a escala mundial. Es tracta, a més, d’una línia potencialment aplicable als estudis secundaris, ja que a partir dels aliments es poden adquirir competències i continguts relacionats amb diferents matèries. Per tant, el TFM tindria dos objectius principals: per una banda, mostrar les possibles virtuts de la història de l’alimentació pel desenvolupament dels estudis de secundària i, per l’altre, mostrar exemples concrets de com es podria dur a terme dins les comunitats educatives. En la primera part, corresponent als punts 2 i 3, es tractarà de demostrar com la història de l’alimentació s’ha d’entendre amb un punt de vista ampli que vagi més enllà d’una història de les receptes, ja que pot aglutinar i unir eixos cronològics i espacials diversos, pot contribuir a millorar l’adquisició de continguts i competències de diferents assignatures i pot ser utilitzat per millorar la convivència i l’ambient dels centres. La segona part presentarà una aplicació concreta de com utilitzar aquest potencial educatiu de la història de l’alimentació. Per això ens basarem en la metodologia de l’ensenyament per projectes. El projecte que dissenyarem s’aplicarà als nivells de 2º i 3er d’ESO però s’intenta presentar una metodologia que es pugui exportar a altres nivells. Es tractaria d’un projecte que tindria com a fil conductor la fam. Així, a partir de l’assignatura de Història de 2º d’ESO i de Geografia de 3er d’ESO on tractar l’alimentació pot servir per facilitar la comprensió de continguts, es pretendria involucrar altres assignatures segons el curs, encara que les que tindrien més possibilitat per fer-ho serien les llengües i, dins les ciències naturals, les assignatures relacionades amb la biologia, especialment, pel que fa a l’educació de la nutrició i la gastronomia. Dins aquest mateix punt, i partint del tema de la fam i l’alimentació, també es presentarà un projecte per involucrar part de la comunitat educativa, amb l’ajut indispensable dels departaments d’orientació i, també, el de filosofia, incloent família, institucions i associacions externes. A partir de la història de la fam i l’alimentació es pretén crear comunitat. S’intentarà assentar la realitat passada i present i solucions de les problemàtiques que presenta la temàtica a partir de la realització d’un treball d’estudi i recopilació d’informació i de testimonis de primera mà. Els resultats d’aquesta feina es divulgaran dins el propi institut però també entre familiars, associacions i institucions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.title La Història de l'Alimentació: anàlisi i proposta d'una eina educativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:39Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.subject.keywords Aprenentatge Basat en Projectes
dc.subject.keywords Ciències Socials
dc.subject.keywords AAlimentació
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics