Creació d’una llengua artificial: una proposta didàctica per a secundària

Show simple item record

dc.contributor Pascual Cardona, Ciceró
dc.contributor.author Velasco Salomo, Marc
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-03-20T08:54:10Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149139
dc.description.abstract [cat] Tot i l’interès recent per les llengües artificials, ja sigui amb propòsits artístics, lúdics, ficcionals o intercomunicatius, és cert que en l’ensenyament obligatori la creació de llengües és un tema pràcticament inexistent. Això no obstant, la planificació de llengües no és un tema menor: crear una llengua implica no només inventar-se un univers, sinó també conèixer a fons el propi llenguatge i submergir-se en el món de la lingüística. Mitjançant grups d’experts, els alumnes hauran d’elaborar una llengua artificial, posar les bases de la nova gramàtica i traduir un petit text amb el conjunt del grup classe. A través d’aquest projecte volem que els alumnes analitzin, pensin, reflexionin i siguin capaços de crear el seu propi codi lingüístic, aprofitant totes les eines i recursos que coneixen. Amb aquesta ambiciosa proposta, destinada al darrer curs de l’ensenyament obligatori, apostem per treballar amb metodologies innovadores, pràctiques, transversals i interdisciplinàries. El projecte, basat en l’acció i la pràctica, permetrà que els alumnes treballin a fons la competència lingüística i al mateix temps explotar competències relacionades amb el treball cooperatiu. ca
dc.description.abstract [eng] Although a recent interest in constructed languages, usually focused on artistic, fiction or intercommunication purposes, it is true that the application of planned languages is practically nonexistent in the secondary education. However, the linguistic planification is an issue to take into account: the construction of a new language involves no only the creation of a new Universe, but a way to learn all about your own language. Furthermore, it is an amazing experience to be immersed in the linguistic world. Using the Jigsaw method, the students should create a constructed language, lay the foundations of their new grammar and translate a short text. With the objective of developing new skills such as analysis, global thinking or reflection. The students should be able to produce their own linguistic code, taking advantage of all the tools and resources provided. This ambitious proposal is aimed at students of the last school year of the secondary education. The methodology used in all the process is based on the cooperative learning. Therefore, students will use an innovative, practical and multi-disciplinary task. The project, focused on an interactive strategy, will allow the students to deeply work the linguistic competence as well as other competences related to the cooperative learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.title Creació d’una llengua artificial: una proposta didàctica per a secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:30Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.subject.keywords Llengua artificial
dc.subject.keywords Llengües planificades
dc.subject.keywords Lingüística
dc.subject.keywords ABP
dc.subject.keywords Treball cooperatiu
dc.subject.keywords Constructed language
dc.subject.keywords Planned language
dc.subject.keywords Linguistics
dc.subject.keywords Problem-based learning
dc.subject.keywords Cooperative learning
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics