Llegir el que no està escrit: a la conquesta de la inferència a Secundària. Proposta didàctica a partir de 'Vint-i-dos contes' de Mercè Rodoreda

Show simple item record

dc.contributor Cirer Amer, Maria Magdalena
dc.contributor.author Mir Jaume, Catalina
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-03-21T08:30:13Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149150
dc.description.abstract [cap] Aquest estudi tracta de la comprensió lectora i, concretament, pretén explorar una estratègia implicada en aquesta habilitat lingüística que és central: la inferència. El treball investiga com entrenar i millorar la lectura comprensiva i la capacitat d’inferir en el marc de l’educació secundària, i s’estructura en dos grans blocs. El primer és l’Estat de la qüestió, en què s’estableix el marc teòric de l’estudi, es revisa críticament la bibliografia sobre el tema i s’estableixen els postulats que fonamenten el projecte educatiu, presentat en el segon bloc. Aquest altre, el Desenvolupament de la proposta didàctica, detalla els diversos aspectes –objectius, continguts, activitats, etc.– que formen la unitat didàctica, dissenyada per treballar la inferència en textos literaris al quart curs de l’ESO; en aquest cas, a partir de l’obra Vint-i-dos contes de Mercè Rodoreda. Així mateix, podem considerar que en l’estudi s’hi constitueix, als annexos, un tercer bloc. Entre altres continguts, s’hi presenta una selecció de materials elaborats específicament per a la unitat didàctica proposada, amb la intenció d’ampliar el ventall de possibilitats pedagògiques i garantir el deure de treballar la comprensió lectora i la inferència atenent la diversitat. Algunes de les activitats també es poden emprar com a activitats voluntàries d’ampliació o per treballar la inferència en cursos previs i posteriors, atès que entenem que l’entrenament d’aquesta habilitat no pot ser efectiu si esdevé quelcom puntual: ha de tenir continuïtat curricular. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.title Llegir el que no està escrit: a la conquesta de la inferència a Secundària. Proposta didàctica a partir de 'Vint-i-dos contes' de Mercè Rodoreda ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:32Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.subject.keywords Comprensió lectora
dc.subject.keywords Reading comprehension
dc.subject.keywords Secondary education
dc.subject.keywords Mercè Rodoreda
dc.subject.keywords Vint-i-dos contes
dc.subject.keywords Reading comprehension
dc.subject.keywords Inference
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics