dc.contributor |
Bujosa Bestard, Ángel |
|
dc.contributor.author |
Nabirye, Reachel |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-07T08:31:36Z |
|
dc.date.available |
2019-05-07T08:31:36Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149333 |
|
dc.description.abstract |
[eng] In the past few decades, plastic pollution has become a global concern and it’s currently well-known to
have adverse effects on ecosystems, humans and economies worldwide due to the growing consumption,
urbanization and changing life styles. While the impact of tourism on pollution is quite clear, this study has
examined the opposite effect: how beach and sea pollution affects tourist satisfaction. This was explored
through a survey of 60 tourists in various beaches on the island at the beginning of the tourism season
(May-June 2018). The results from an ordered logit model show that several variables associated to beach
pollution (such as Water transparency, Lack of familiarity with the concept of plastic pollution and the
Dissatisfaction about the presence of plastic) are determinants of the level of tourist satisfaction. These
non-trivial results show the impact of the littering phenomenon and its repercussions on the tourism
industry, which is part of the cause as well. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] En las últimas décadas, la contaminación plástica se ha convertido en una preocupación mundial y
actualmente es bien sabido que tiene efectos adversos en los ecosistemas, los seres humanos y las
economías de todo el mundo debido al creciente consumo, la urbanización y los estilos de vida
cambiantes. Si bien el impacto del turismo en la contaminación es bastante claro, este estudio ha
examinado el efecto opuesto: cómo la contaminación de las playas y el mar afecta la satisfacción del
turista. Esto fue explorado a través de una encuesta de 60 turistas en varias playas de la isla al comienzo
de la temporada turística (mayo-junio de 2018). Los resultados de un modelo logit ordenado muestran que
varias variables asociadas a la contaminación de las playas (como la transparencia del agua, la falta de
familiaridad con el concepto de contaminación plástica y la insatisfacción con la presencia del plástico) son
determinantes del nivel de satisfacción del turista. Estos resultados no triviales muestran el impacto del
fenómeno de arrojar basura y sus repercusiones en la industria del turismo, que también forma parte de la
causa. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.subject |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject.other |
Tourist satisfaction |
ca |
dc.subject.other |
Beach pollution |
ca |
dc.subject.other |
Plastic litter |
ca |
dc.subject.other |
Mallorca |
ca |
dc.subject.other |
Satisfacción del turista |
ca |
dc.subject.other |
Contaminación de la playa |
ca |
dc.subject.other |
Arena plástica |
ca |
dc.title |
The effect of beach pollution on tourist satisfaction |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:42:55Z |
|