L’absència de dones artistes al currículum de batxillerat: proposta didàctica per una Història de l'Art igualitària

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Barceló Ramis, Marta
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-06-19T11:39:42Z
dc.date.issued 2018-07-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149481
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té per objectiu elaborar un material didàctic per suplir l’absència de dones artistes en el currículum de l’assignatura d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat. Per altra banda, vol ser una aproximació a la disciplina des de la teoria del gènere amb la intenció de descodificar i analitzar críticament el paper secundari que s’ha donat a la dona, així com la imatge estereotipada de la mateixa que s’ha anat reproduint i repetint en les imatges més conegudes de la Història de l’art. Així doncs, aquest treball pretén donar el protagonisme a les dones que miren, a aquelles que creen, al mateix temps que es qüestiona com han sigut mirades i silenciades per una cultura heteropatriarcal hegemònica encara vigent, almenys, en la Història de l’Art. A partir de l’obra de 24 dones artistes amb produccions artístiques rellevants des de l’Antiguitat clàssica fins els nostres dies, es presenta una col·lecció de sis quaderns didàctics sota el títol Dones que miren. Aquests, pretenen ser una proposta de millora del contingut curricular de la matèria d’Història de l’Art en termes d’equitat de gènere, quelcom que es considera indispensable per una societat com l’actual en la que de cada cop es fa més evident la necessitat de lluitar contra la discriminació existent per raó de sexe i gènere. ca
dc.description.abstract [eng] The objective of this research is to elaborate a didactic material to include the presence of women artists in the curriculum of ART History in second year of A levels. In addition, it intends to give a gender perspective by critically analysing the secondary role that has been given to women, as well as the stereotyped women’s image reproduced and repeated in the best-known artworks of Art History. Therefore, this didact design wants to focus on women’s vision and women’s creations and, at the same time, it questions how women have been looked at and silenced by the hegemonic heteropatriarchal culture. A culture which is still alive, at least, in Art History. Based on the artworks of 24 women artists with relevant artistic productions from classical antiquity to the present, the research shows a collection of six didactic notebooks with the title Dones que miren. This is a proposal to improve the curricular content of the subject in terms of gender equity, which is considered essential to our society and, furthermore, fighting against gender and sex discrimination has become essential in nowadays society. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Dona ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Batxillerat ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Woman ca
dc.subject.other Gender ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Higher studies ca
dc.subject.other Didactics ca
dc.title L’absència de dones artistes al currículum de batxillerat: proposta didàctica per una Història de l'Art igualitària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T14:00:30Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics