| dc.contributor | Cirer Amer, Maria Magdalena | |
| dc.contributor.author | Rotger Suárez, Maria Antònia | |
| dc.date | 2018 | |
| dc.date.accessioned | 2019-07-09T07:57:58Z | |
| dc.date.issued | 2018-07-17 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/149558 | |
| dc.description.abstract | [cat] La competència lectora i la creació d’hàbits de lectura són tasques fonamentals en la formació global de les persones, per tant la comesa de fer lectors requereix un esforç ferm per part del professorat, per tal que l’adolescent sigui capaç de connectar i dialogar amb els textos i d’aquesta manera apropar-se a la literatura, des d’una perspectiva que li permet aprendre i gaudir alhora. Una literatura que, per altra banda, ens apropa a realitats diverses, realitats que sovint ignoram o coneixem de manera banal. Aquesta realitat podria ser per exemple el del món de la dona, el món de la dona i de la seva lluita constant al llarg de la història. Malauradament, aquesta lluita, avui dia, continua i és amb la literatura que es pot reivindicar el seu paper i la seva lluita. El paper de la dona que en molts moments de la història ha estat relegada a la invisibilitat d’un espai domèstic considerat inferior. Invisible des del seu paper de creadora i de protagonista de la mateixa literatura. Malgrat tot, és gràcies a la literatura que la dona ens ha pogut explicar com era, plasmar la seva lluita, i descobrir la vida de les seves avantpassades. Per tant el propòsit d’aquest treball és navegar dins aquest marc teòric i veure l’evolució que ha sofert, al llarg dels anys, la didàctica de la literatura envers el text i com el seu estudi s’ha anat enfocant cap al plaer de la lectura. A més a més, revisar la bibliografia dels diferents estudis sobre metodologies i enfocaments per a la millora de la competència literària i lectora per tal d’apropar les lectures als alumnes. Per altra banda, una altra de les finalitats d’aquest treball és endinsar-nos en el món de la dona, analitzant a través de diferents estudis on s’emmarca la seva tematologia, tant pel que fa a creadora com en l’àmbit de protagonista, dins la narrativa catalana. A la pràctica s’ha ideat una proposta per tal de combinar tots aquests aspectes i és a través d’una guia de lectura, de la novel·la Joana E, de Maria Antònia Oliver, on s’analitzarà el gènere narratiu amb la intenció que aquesta serveixi com a model i com enllaç d’altres lectures, de tria voluntària, que es faran al llarg del curs, amb la característica que serà el tema de la dona l’eix vertebrador de totes elles. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 8 - Lingüística i literatura | ca |
| dc.subject.other | Didàctica de la literatura | ca |
| dc.subject.other | Competència lectora | ca |
| dc.subject.other | Dona escriptora i protagonista | ca |
| dc.subject.other | Narració | ca |
| dc.title | La lectura amb lletra de dona | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2018-12-20T09:25:00Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |