The holiday rental. Analysis of the commercial system

Show simple item record

dc.contributor Serra Cantallops, Antoni
dc.contributor.author Barceló Farrell, Elisabeth
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2019-10-08T07:36:25Z
dc.date.available 2019-10-08T07:36:25Z
dc.date.issued 2019-10-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150079
dc.description.abstract [eng] The holiday rental or rental of tourist stays in homes, is one of the most current and controversial issues that have to be dealt by the tourist sector of the Balearic Islands. This phenomenon, pigeonholed within the framework of the collaborative economy, has been growing over the years as a consequence of the change of preferences and needs of the consumers, becoming an alternative to the traditional accommodation. Technological advancement has been one of the factors that has driven digital platforms to become intermediaries between suppliers and clients of holiday rental, so they have become the marketers par excellence, following a pattern as a model of business that is mainly based on the collection of commissions fort the management of such marketing. This work will reflect the importance of tourism in Spain and the Balearic Islands as an economic mainstay and analyze the sharing economy, specifically the holiday rental, the profile of the tourist of that rent, the different digital platforms that facilitate their marketing as well as its management. ca
dc.description.abstract [spa] El alquiler vacacional o alquiler de estancias turísticas en viviendas, es uno de los temas más actuales y polémicos con los que tiene que lidiar el sector turístico de las Islas Baleares. Este fenómeno, encasillado dentro del marco de la economía colaborativa, ha ido creciendo a lo largo de los años como consecuencia del cambio de preferencias y necesidades de los consumidores, llegando a convertirse en una alternativa al alojamiento tradicional. El avance tecnológico ha sido uno de los factores que ha impulsado a las plataformas digitales a convertirse en intermediarios entre oferentes y demandantes de alquiler vacacional, por lo que se han convertido en las comercializadoras por excelencia, siguiendo un patrón como modelo de negocio que se basa mayoritariamente en el cobro de comisiones por la gestión de dicha comercialización. En este trabajo se plasmará la importancia del turismo en España y Baleares como pilar económico y se analizará la economía colaborativa, concretamente el alquiler vacacional, el perfil del turista de dicho alquiler, las diferentes plataformas digitales que facilitan su comercialización, así como su gestión. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject.other ETV ca
dc.subject.other Sharing economy ca
dc.subject.other P2P ca
dc.subject.other Specialized web platforms ca
dc.title The holiday rental. Analysis of the commercial system ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics