La Guerra Civil a Mallorca (1936-1939): itineraris didàctics, dirigits als alumnes de 4t d’ESO, per conèixer el conflicte bèl·lic a Palma

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Castillo Fuentesal, Marina
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-01-10T11:19:45Z
dc.date.available 2020-01-10T11:19:45Z
dc.date.issued 2019-07-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150559
dc.description.abstract [cat] El present treball exposarà la proposta de dos itineraris didàctics –“Aspectes generals de la Guerra Civil (1936-1939)” i “La repressió i la violència durant la Guerra Civil (1936-1939)”- dirigits als alumnes de 4t d’ESO, els quals tenen la finalitat de mostrar els esdeveniments més importants que succeïren a la ciutat de Palma durant la Guerra Civil (1936-1939). A través de l’estat de la qüestió s’observaran els diferents estudis que aposten per la realització dels itineraris didàctics com una eina per fomentar l’aprenentatge significatiu dins les aules i, a la mateixa vegada, es mostrarà la manca d’itineraris didàctics que presenten, com a tema principal, l’estudi de la Guerra Civil espanyola. Els itineraris didàctics estan composts per: una sèrie de sessions prèvies per preparar la sortida, les sessions en les que es desenvolupa l’itinerari i les sessions posteriors on es recopilen i es treballen els coneixements adquirits al llarg de les diferents classes anteriors. D’aquesta forma, s’ha plantejat que, durant tot el procés, els alumnes puguin treballar a partir de diferents dinàmiques, les quals els hi ajudaran a potenciar nombroses habilitats i a adquirir diverses competències a partir del treball cooperatiu, el treball grupal o la feina individual. A més, a més, per tal de fomentar l’aprenentatge significatiu i treballar baix l’estela de la inclusió, hem procurat que tots els alumnes puguin estar còmodes dins l’aula, tenint en compte les capacitats de cadascun. Així doncs, a partir de la transposició didàctica de fonts primàries com: fotografies de l’època, articles de premsa o documentació institucional, es procurarà que els alumnes puguin assolir una sèrie de coneixements sobre la Guerra Civil a Palma i arribin a apreciar el patrimoni històric i cultural que es troba a la seva pròpia ciutat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Guerra Civil ca
dc.subject.other Itinerari didàctic ca
dc.subject.other Patrimoni històric ca
dc.subject.other Memòria històrica ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.title La Guerra Civil a Mallorca (1936-1939): itineraris didàctics, dirigits als alumnes de 4t d’ESO, per conèixer el conflicte bèl·lic a Palma ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:13:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics