dc.contributor |
Pons Bosch, Jordi |
|
dc.contributor.author |
Castillo Fuentesal, Marina |
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-10T11:19:45Z |
|
dc.date.available |
2020-01-10T11:19:45Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150559 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball exposarà la proposta de dos itineraris didàctics –“Aspectes
generals de la Guerra Civil (1936-1939)” i “La repressió i la violència durant la
Guerra Civil (1936-1939)”- dirigits als alumnes de 4t d’ESO, els quals tenen la
finalitat de mostrar els esdeveniments més importants que succeïren a la ciutat
de Palma durant la Guerra Civil (1936-1939).
A través de l’estat de la qüestió s’observaran els diferents estudis que
aposten per la realització dels itineraris didàctics com una eina per fomentar
l’aprenentatge significatiu dins les aules i, a la mateixa vegada, es mostrarà la
manca d’itineraris didàctics que presenten, com a tema principal, l’estudi de la
Guerra Civil espanyola.
Els itineraris didàctics estan composts per: una sèrie de sessions prèvies
per preparar la sortida, les sessions en les que es desenvolupa l’itinerari i les
sessions posteriors on es recopilen i es treballen els coneixements adquirits al
llarg de les diferents classes anteriors. D’aquesta forma, s’ha plantejat que,
durant tot el procés, els alumnes puguin treballar a partir de diferents
dinàmiques, les quals els hi ajudaran a potenciar nombroses habilitats i a
adquirir diverses competències a partir del treball cooperatiu, el treball grupal o
la feina individual. A més, a més, per tal de fomentar l’aprenentatge significatiu i
treballar baix l’estela de la inclusió, hem procurat que tots els alumnes puguin
estar còmodes dins l’aula, tenint en compte les capacitats de cadascun.
Així doncs, a partir de la transposició didàctica de fonts primàries com:
fotografies de l’època, articles de premsa o documentació institucional, es
procurarà que els alumnes puguin assolir una sèrie de coneixements sobre la
Guerra Civil a Palma i arribin a apreciar el patrimoni històric i cultural que es
troba a la seva pròpia ciutat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.other |
Guerra Civil |
ca |
dc.subject.other |
Itinerari didàctic |
ca |
dc.subject.other |
Patrimoni històric |
ca |
dc.subject.other |
Memòria històrica |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.title |
La Guerra Civil a Mallorca (1936-1939): itineraris didàctics, dirigits als alumnes de 4t d’ESO, per conèixer el conflicte bèl·lic a Palma |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:13:47Z |
|