[cat] Es tracta d’un treball de recerca que s’ha realitzat al CEIP Es Pont, i on
s’investiga el tractament de la inclusió en algunes metodologies actives que es
duen a terme en el centre, com és la Filosofia 3/18, els projectes de treball i els
tallers de pati. Avui en dia la inclusió a les aules és una realitat, i per això cal
posar esment de totes les estratègies, recursos i necessitats que fan falta
perquè sigui una inclusió de qualitat.
Mitjançant entrevistes que s’han dut a terme a les docents especialistes en
aquestes metodologies, a més de diferents observacions directes que s’han
pogut realitzar per poder comparar els diferents resultats, hem pogut conèixer
de primera mà com és l’organització, amb quins recursos compten, quina
proposta d’aprenentatges tenen els infants amb aquestes pràctiques
innovadores, com ho treballen amb els infants NEE, i quins obstacles i/o
facilitadors es poden trobar aquests infants durant les diferents sessions.
Les conclusions de tot aquesta anàlisi de dades ens han donat a conèixer que
les metodologies innovadores no sempre ajuden a un bon tractament per a la
inclusió, ja que ens trobem que poden formar barreres curriculars a l’alumnat, i
per tant a vegades dificulta la pràctica d’aquestes en el Ceip Es Pont.
[eng] It’s about a research realized at school CEIP Es Pont, where has been
investigated the inclusion of some active methodologies performed in the place,
as 3/18 Philosophy, projects and the activities realized in playground.
Nowadays the inclusion in classrooms is a fact and this is why is necessary to
enforce and encourage all learning strategies, resources and needs required to
make an inclusion of quality.
Through interviews with teachers specialized in these methodologies in addition
of other observations done directly to compare the different results, has been possible to know in firsthand how the organization is, which resources they
have, which learning gain children with these innovate methodologies and how
they work and deal with NEE children, and which barriers and facility children
find during different sessions they have.
The conclusions of this analysis have led us to know that innovative
methodologies, not always help a good treatment for inclusion, that we are able
to form barriers curricular to the student body, and therefore sometimes hamper
the practice of these in the primary school Ceip Es Pont