[cat] El present treball és una proposta d’anàlisi dels fenòmens de contacte de llengües que es
manifesten a la llengua oral d’una petita mostra d’alumnes de 6è de primària del municipi de
Campanet.
L’objectiu principal és detectar els fenòmens que es produeixen com a conseqüència del
contacte entre llengües a nivell lèxic per poder establir una classificació i calcular el pes dins
el corpus, emmarcat dins el seu context històric i terminològic.
Aquesta anàlisi segueix la línia d’investigació en sociolingüística educativa dut a terme per
Sendra (2012), per poder comparar resultats, tot i la diferent magnitud d’investigació.
Entre les conclusions més significatives sobre els fenòmens detectats, destaca el castellà com
a llengua donant en quasi tots els casos, el manlleu com a fenomen més utilitzat i el nom com
a categoria gramatical més manllevada.
[eng] This work analyses the language contact phenomena shown in the oral language of a small
sample of 6th
grade students in the town of Campanet.
The thesis main objective is to detect the phenomena that occur at a lexical level as a
consequence of language contact, in order to classify them and calculate the weight they have
within the corpus, taking into account the current historical and terminological context.
This analysis follows the line of research in educational sociolinguistics carried out by Sendra
(2012), which allows us to compare results, despite the different scope of the research.
Among the most significant conclusions about the detected phenomena, it is worth noting that
Spanish is the donor language in almost all cases, that the use of language loans is the most
repeated phenomenon and that nouns are the most adopted grammatical category