Pot una màquina aprendre a jugar a un videojoc?

Show simple item record

dc.contributor Moyà Alcover, Gabriel
dc.contributor Buades Rubio, José María
dc.contributor.author Albillos Mayol, Fernando
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-03-24T10:13:37Z
dc.date.available 2020-03-24T10:13:37Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/151122
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball Final de Grau (TFG) consisteix a exemplificar amb els videojocs si l’aprenentatge automàtic d’una màquina és possible. A causa de la seva importància històrica, s’ha escollit el Pong com a base per a l’estudi. Per a l’aprenentatge s’ha dissenyat unmètode basat en dos conceptes principals: les xarxes neuronals i els algoritmes genètics. Aquest mètode d’aprenentatge crea una població inicial de xarxes neuronals que van evolucionant,modificant de manera adient els seus pesos i biaixos, fins a trobar un individu que compleixi l’objectiu definit per a l’algoritme. La funció objectiu per a l’avaluació de bones solucions en l’algoritme genètic considera el nombre de pilotes retornades seguides. La condició de finalització d’aquest serà també arribar a n pilotes retornades seguides, on n pot prendre els valors de 20 o 200. Per a l’estudi d’aquest mètode s’han dissenyat 4 videojocs basats en el Pong. Com a prova de concepte, s’ha considerat un primer joc, que li diem Pong Simple, que retorna la pilota amb el mateix angle i velocitat. El segon i tercer modifiquen com retorna la paleta rival la pilota, variant aleatòriament la velocitat o l’angle de rebot respectivament. El quart combina els anteriors. Una vegada entrenades les xarxes neuronals, per a avaluar el grau d’assoliment d’una solució, es considera el percentatge de pilotes que és capaç de retornar la xarxa. Per a cada joc entrenat i una vegada seleccionat el millor individu de cada joc, es consideren els resultats com a satisfactoris, ja que en el joc més complex el percentatge de retorn era superior al 88%. Al treball s’ha estudiat l’aprenentatge d’un joc fent ús d’un algoritme evolutiu. Com a possible ampliació del treball aquest mateix model podria donar resposta a altres tipus de problemes. Un camp d’investigació que actualment fa ús de models similars és el de la conducció autònoma.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 – Informàtica
dc.title Pot una màquina aprendre a jugar a un videojoc?
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Pong
dc.subject.keywords Algoritme genètic
dc.subject.keywords Xarxes neuronals


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics