dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu del projecte és la reestructuració i adaptació a la nova situació actual en
la gestió de la docència virtual. Les característiques que envolten aquesta gestió fan
que l’arquitectura hagi sofert canvis. Aquest canvi va quedar palès quan, ja fa tretze
anys, es va fer el canvi de plataforma d’educació virtual, WebCT. Avui dia, la forma
de sincronitzar les dades acadèmiques, dels diferents perfils universitaris, ha canviat
degut, principalment, a l’evolució natural que han sofert els serveis basats en Internet.
Aquest projecte sorgeix d’un altre projecte, que es va dur a terme per l’any 2011, on
la idea inicial era la sincronització entre les universitats de l’Estat, amb la intenció de
facilitar la gestió compartida de graus i postgraus en xarxa (online), amb l’agilitat que
suposava tenir interconnectats els sistemes de les diferents universitats.
Amb aquest projecte, principalment, es pretén dissenyar i implementar un sistema
de gestió i sincronització biunívoca, de forma instantània, sobre qualsevol dada que
afecti l’educació virtual de la UIB, i així mantenir les dades actualitzades per a totes les
aplicacions que hi tinguin accés.
Aleshores, l’àmbit d’actuació del projecte serà la gestió d’aules virtuals, que té una
relació directa amb Àgora, com a aplicació de gestió acadèmica, iMoodle, com a aplicació
de docència virtual.
El gestor d’aules virtuals serà el centre de treball i ha de ser capaç de rebre les modificacions
ordenades per Àgora i enviar-les a la plataforma d’educació virtual,Moodle. Per
exemple algun canvi en el perfil d’usuari, on s’ha d’entendre com un canvi de correu
electrònic, telèfon de contacte, entre d’altres.
El desenvolupament de l’aplicació de gestió d’aules virtuals es durà a terme amb
les eines que empra l’àrea de desenvolupament del CTI, que principalment són Spring
i Java. |
|