[cat] El projecte desenvolupat a continuació consistia en l’ampliació d’un Motor de
Videojocs (MV) per a la plataforma Android, principal objectiu del qual és facilitar la
creació i edició de videojocs allunyant-la de tot el tractament a baix nivell que requereix,
permetent així una millor dedicació al resultat final del producte.
El MV del qual partia aquest projecte, realitzat per altres alumnes, era un treball
complet i ben desenvolupat, si es té present que el van desenvolupar un grup petit
de persones en un període de temps limitat. Les limitacions que presentava ja han
començat a ser reduïdes per altres alumnes, dotant al MV del que s’ha partit en aquest
projecte d’un bon sistema de scripting, apropant-lo així als motors que es poden trobar
al mercat avui en dia.
Una de les característiques pròpies dels MV de les que mancava el projecte era
el MF. Un sistema de detecció de col·lisions de diferents cossos, permetent obtenir
informació damunt la col·lisió i resoldrer-la. I així com veurem posteriorment, que fos
adaptable i millorable de manera senzilla.
De la mateixa manera que unMV, unMF no és treball de dos dies, i en l’actualitat
els que hi ha han estat desenvolupats per equips complets de treballadors en llargs
períodes de temps. Acceptant la realitat s’han de marcar limitacions als objectius del
MF i aquests han estat principalment, una estructura de colliders (Cossos de col·lisió)
ampliable i manejable, definició d’una estructura de terrenys, detecció i resolució de
col·lisions.
A causa de ser l’ampliació delMV anterior, s’han hagut de fer adaptacions en vàries
parts ja existents del projecte per a què tot funcionés com una unitat. Això inclou el
tractament principal de l’escena, el parser de XML i l’estructura d’actors a la que s’ha
afegit els colliders abans mencionats.