[cat] L’educació passa per un procés de canvi constant. En aquest TFM s’ha duit a terme
una investigació qualitativa del centre CEIP Coll d’en Rabassa, per tractar de
descobrir i exposar quina realitat educativa es viu respecte a la inclusió. Per poder
dur-ho a terme, s’ha analitzat a través de l’observació i de la tècnica de l’entrevista
el funcionament del centre, així com altres aspectes com són l’actitud del
professorat, el desenvolupament de les relacions amb les famílies, el currículum,
les metodologies que utilitzen, el treball en equip entre els mestres, i així, poder
donar una resposta inclusiva a la gran diversitat què es troben. Els resultats que
s’han obtingut indiquen que estan evolucionant cap a la inclusió i que van camí a
convertir-se en una comunitat d’aprenentatge.
[spa] La educación pasa por un proceso de cambio constante. En este TFM se ha llevado
a cabo una investigación cualitativa del centro CEIP Coll d’en Rabassa, para tratar
de descubrir y exponer qué realidad educativa se lleva respecto a la inclusión. Para
poder llevarlo a cabo, se ha analizado a través de la observación y de la técnica de
la entrevista el funcionamiento del centro, así como otros aspectos como son la
actitud del profesorado, el desarrollo de las relaciones con las familias, el
currículum, las metodologías que utilizan, el trabajo en equipo entre los maestros,
y así, poder dar una respuesta inclusiva a la gran diversidad que se encuentran.
Los resultaos que se han obtenido indican que están evolucionando hacia la
inclusión y que van camino a convertirse en una comunidad de aprendizaje.
[eng] Education goes through a process of constant change. In this TFM, a qualitative
research of the CEIP Coll d’en Rabassa center has been carried out, to try to
discover and expose what educational reality I s related to inclusion. In order to
carry it out, it has been analysed through observation and technique of the interview
the operation of the center, as well as other aspects such as the attitude of the
teaching staff, the development of relationships with families, the curriculum, the
methodologies they use, the teamwork among teachers, and thus, be able to give
an inclusive response to the great diversity found. The results that have been
obtained indicate that they are evolving towards inclusion and that they are on their
way to becoming a learning community.