[cat] L’objectiu principal d’aquest Treball de Fi de Màster és conèixer el nivell
d’inclusió a l’escola CEIP Teixereta d’Ibi (Alacant). Aquest concepte engloba: analitzar
quines són les metodologies educatives que s’empren a les aules, veure com és el dia a
dia del procés d’ensenyament-aprenentatge, què recursos, materials i tècniques utilitzen i
de què forma es tracta la diversitat al centre. A més es realitza una contextualització sobre
el tema de la inclusió a la societat en general. Tot això ha sigut possible a través de la
recerca, l’anàlisi documental, i l’estudi de cas. A més s’inclouen propostes inclusives per
poder adaptar al centre futurament, i que poden funcionar i donar bons resultats per
aconseguir l’escola inclusiva que tots necessitem.
[eng] The main object of this Master’s thesis is to know the level of inclusion in
the school CEIP Teixereta in Ibi (Alicante). The concept of inclusion covers: determining
he educational methodologies used in the classrooms, observing the daily teachinglearning process, the resources, materials and techniques applied, as well as the way of
dealing with diversity in the school. Furthermore, a more general contextualization of the
aspect of inclusion in society is provided. All the project has been conducted through
research, documental analysis and a case study. Last but not least, inclusive proposals are
made with the aim of implementing them in the school in the future. These initiatives can
yield good results for the process of achieving the inclusive school we all need.