[cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és un trastorn que afecta al
neurodesenvolupament. Fins ara, els infants amb TEA solien estar escolaritzats
a centres d’educació especial. En canvi, en l’actualitat es posa en dubte la
continuació d’aquests centres especials.
Aquest Treball de Fi de Grau analitza si el suport educatiu que es dóna als centres
ordinaris satisfà les necessitats dels infants amb autisme. Per fer-ho, s’ha dut a
terme una investigació exhaustiva sobre què és el TEA, quins equips i element
intervenen en la detecció i avaluació d’un infant amb autisme i quins mètodes
han d’aplicar-se a l’aula segons la Conselleria d’Educació i Universitat de les
Illes Balears.
Finalment, a partir d’una enquesta a docents de les Illes Balears, es conclou que
cal dur a terme una formació professional respecte a l’autisme molt més precisa
i profunda, obtenint així una realitat a les aules que es correspongui amb la teoria.
[eng] The Autism Spectrum Disorder is a disorder that it affects neurodevelopment.
Until now, children with autism used to be schooled in special education centers.
On the other hand, the continuation of these special centers is currently called
into question.
This Dissertation aims to analyze whether the educational aid give to the
ordinary centers satisfies the needs of children with autism. To do this, a
thorough investigation has been carried out on what the ASD is, what teams and
elements they intervene in the detection and evaluation of a child with autism
and what methods should be applied to the children according to “Conselleria
d’Educació i Universitat de les Illes Balears”.
Finally, based on a survey of the teachers of the Balearic Islands, it is concluded
that a professional training with respect to autism must be much more precise
and profound, thus achieving a reality in the classrooms that correspond to the
theory.