dc.contributor |
Petrus Bey, Joana Mª
|
|
dc.contributor.author |
Rafael Vidal, Marc
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-05-22T21:24:11Z |
|
dc.date.available |
2020-05-22T21:24:11Z |
|
dc.date.issued |
2020-05-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/152549 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El treball estudia principalment la taxa de motorització dels municipis de Mallorca per l’any 2015, darrer any del que hi ha dades validades de vehicles en circulació i té com a objectiu relacionar aquesta taxa amb distintes variables, com ara la població resident, la població potencialment conductora, el nombre de conductors reals i el nombre de vehicles i determinar si aquestes variables tenen relació amb la riquesa econòmica que generen els municipis. Fent servir dades del Padró municipal, estadístiques de la Direcció General de Tràfic, dades del mercat laboral i, finalment, dades sobre el Valor Afegit Brut generat pels municipis, pretenem confirmar la hipòtesi de que tota l’illa funciona com a una gran àrea urbana en la què la motorització i la mobilitat no guarden correspondència directa amb el nivell de riquesa generada a cada municipi, sinó que respon a una estructura productiva fortament condicionada per la distribució territorial de l’activitat econòmica, clarament litoralitzada; per la localització dels municipis en relació als principals centres d’activitat; per la seva grandària demogràfica i pel traçat de la infraestructura de transport per carretera i ferroviària. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The aim of this work is to study the motorization rate of the municipalities of Mallorca at 2015, the last year for floating car data is available. It aims, also, to relate motorization rate to different variables, such as the resident population, the population potentially conductive, the number of real drivers and the number of vehicles and determine if these variables related to wealth sharing generated by the municipalities. Using data from the Municipal Register, statistics from the General Directorate of Traffic, data from the labor market and, finally, data on the Gross Added Value generated by the municipalities, we intend to confirm the hypothesis that the whole island works as a large urban area. In this area motorization and mobility do not correspond directly to the level of wealth generated in each municipality but responds to a productive structure that is strongly conditioned by the territorial distribution of economic activity, which is clearly coastal. A high or motorization rate it be also explained for the location of the municipalities in relation to the main centers of activity; due to its demographic size and the layout of the infrastructure for road and rail transport. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
332 - Economia regional i territorial. Economia del sòl i de la vivenda |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Taxa de Motorització |
ca |
dc.subject.other |
Mobilitat |
ca |
dc.subject.other |
PIB per càpita |
ca |
dc.subject.other |
Mallorca |
ca |
dc.subject.other |
Àrea Metropolitana |
ca |
dc.title |
Motorització, mobilitat i nivell de renda als municipis de Mallorca (2015) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|