dc.contributor |
Adrover Roig, Daniel
|
|
dc.contributor.author |
Campins Pizà, Maria Magdalena
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-05-27T17:48:36Z |
|
dc.date.available |
2020-05-27T17:48:36Z |
|
dc.date.issued |
2020-05-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/152635 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’ús de la dramatització al servei de la tasca educativa no es troba generalitzada en el context
educatiu espanyol, tot i que diversos autors hagin assenyalat el gran nombre de beneficis que
aquest suposa. Per aquest motiu, en el present treball es pretén conèixer i examinar les
possibilitats de les tècniques dramàtiques per a la millora de la competència lingüística, més
concretament de l’expressió oral. Es van comparar entre dos grups d’infants amb edats
compreses entre els 9 i 11 anys en mesures de consciència fonològica. El grup experimental va
participar durant un mes i mig en una experiència innovadora, realitzant un breu programa
d’estimulació del llenguatge i la comunicació, fent ús de la dramatització. Es pretén comprovar
si aquesta eina és útil, augmentant així les puntuacions entre la prova pretest i post-test pel que
fa a la consciència fonològica. En la línia dels estudis previs, els resultats corroboren la hipòtesi
plantejada i ressalten que després de realitzar les sessions, els infants del grup experimental han
vist augmentats els seus resultats de manera significativa en totes les variables mesurables en
termes de competència fonològica, en comparació al grup control que s’ha mantingut sense
canvis. Per tant, es pot concloure que la dramatització suposa una millora en el treball de la
consciència fonològica. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The use of dramatization at the service of educational work is not widespread practice in the
Spanish educational context, although several authors have pointed out the large number of
benefits that this entails. For this reason, this paper aims to know and examine the possibilities
of dramatic techniques for the improvement of linguistic competence, more specifically in oral
expression. Two groups of children between the ages of 9 to 11 were compared in measures of
phonological awareness. The experimental group was part of an innovative experience on
language and communication stimulation though dramatization during one month and a half. It
is intended to check if this tool is useful, thus increasing the scores between the pre-test and
post-test with regard to the phonological awareness. In the line of previous studies, the results
corroborate the departing hypothesis and emphasize that children of the experimental group
increased significantly in all measurable variables in terms of phonological competence,
compared to the control group, which showed no changes. Therefore, it can be concluded that
dramatization represents an improvement in the work of phonological awareness. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Habilitats lingüístiques |
ca |
dc.subject.other |
Expressió oral |
ca |
dc.subject.other |
Consciència fonològica |
ca |
dc.subject.other |
Teatre |
ca |
dc.subject.other |
Expressió artística |
ca |
dc.subject.other |
Language skills |
ca |
dc.subject.other |
Oral expression |
ca |
dc.subject.other |
Phonological awareness |
ca |
dc.subject.other |
Theatre |
ca |
dc.subject.other |
Artistic expression |
ca |
dc.title |
La dramatització com a eina d’audició i llenguatge |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|