El programa d'acolliment lingüístic i cultural (PALIC) a l'educació de les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor Vanrell Bosch, Maria del Mar
dc.contributor.author Oncala Franco, Cristina
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-27T20:30:59Z
dc.date.available 2020-05-27T20:30:59Z
dc.date.issued 2020-05-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152639
dc.description.abstract [cat] El tema principal de la recerca d’informació d’aquest treball és l’aplicació del programa PALIC dins les escoles de les Illes Balears. Un programa que té com objectiu un acolliment lingüístic a alumnes nouvinguts que provenen d’altres comunitats autònomes de l’Estat Espanyol i que per tant no coneixen la llengua catalana, i per una altra part es fa un acolliment lingüístic a aquells alumnes que provenen d’altres països. A més, aquest programa no només té com objectiu un aprenentatge lingüístic sinó partir d’una educació intercultural, on totes les cultures tinguin un pes important dins la dinàmica de classe, ajudant així a una millora del tractament de la diversitat i de la discriminació. Per totes aquestes raons, aquest estudi es basa en el concepte teòric PALIC i en la investigació del programa dins 4 centres de l’illa de Mallorca, on es veurà quines adaptacions realitzen i quines són les semblances i diferències a l’hora de posar-lo en pràctica. ca
dc.description.abstract [eng] The main topic of finding information about this work is the application of the PALIC program in the schools of the Balearic Islands. A programme that aims to foster a linguistic welcome to newcomer students coming from other Spanish autonomous communities and who therefore do not know the Catalan language, and on the other hand, a linguistic welcome is done for those students who from other countries. In addition, this programme not only aims at language learning but also from an intercultural education, where all cultures have a significant weight in class dynamics, thus helping to improve the treatment of diversity and the Discrimination. For all these reasons, this study is based on the theoretical concept of PALIC and in the research of the programme in 4 centres on the island of Majorca, which it will see what adaptations are and what are the similarities and differences when putting it into practice. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Acolliment lingüístic ca
dc.subject.other Aula acollidora ca
dc.subject.other Pla d’acollida ca
dc.subject.other Interculturality ca
dc.subject.other Diversity ca
dc.subject.other Language reception ca
dc.subject.other Cozy classroom ca
dc.subject.other Host plan ca
dc.title El programa d'acolliment lingüístic i cultural (PALIC) a l'educació de les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics