[cat] L’etapa educativa és la fase de creixement, tant intel·lectual com personal, més important
en una persona. Per aquest motiu, és essencial fer tot el possible perquè l’infant
aconsegueixi superar tots els seus reptes i aconsegueixi els seus objectius de la millor
manera possible.
L’atenció a la diversitat, sobretot en els centres educatius, és una necessitat que avarca tota
l’etapa educativa i centrada en tot l’alumnat. Per tant, és imprescindible rebre una resposta
educativa que s’adeqüi a totes les necessitats dels individus.
En el present treball s’analitza el tracte de les persones que pateixen algun tipus de
discapacitat motriu en els centres educatius. Es mostra un anàlisi de les experiències pròpies
de la societat compartint etapa educativa amb persones amb discapacitat motriu, a través
d’un qüestionari anònim sobre el tracte que reben o rebien aquest tipus d’alumnat en la
seva etapa educativa. A més, es plasmen dues entrevistes realitzades a dos homes que han
dedicat tota la seva vida a ensenyar en centres educatius, i ens conten les seves experiències
i tècniques metodològiques a l’hora de treballar amb alumnat amb discapacitat.
Els resultats de dites proves mostren la desigualtat i exclusió que pateixen aquest tipus
d’alumnat, sobretot en l’àmbit educatiu. És per part dels propis companys/es que es mostra
aquesta desigualtat i segregació, encara que també es troba, a certs casos, la falta d’inclusió
per part de la comunitat docent, la qual cosa és inconcebible i inexcusable.
[eng] The educational stage is the growth stage, both intellectual and personal, most important in
a person. For this reason, it is essential to do everything possible for the child to overcome
all his challenges and achieve his objectives in the best possible way.
Attention to diversity, especially in educational centers, is a need that covers the entire
educational stage and is centered on all students. Therefore, it is essential to receive an
educational response that suits all the needs of individuals.
In this paper, the treatment of people with some type of motor impairment in schools is
analyzed. An analysis of the experiences of society sharing an educational stage with people
with motor impairments is shown, through an anonymous questionnaire about the
treatment received or received by this type of student in their educational stage. In addition,
two interviews were made with two men who have devoted their entire lives to teaching in
educational centers, and they tell us their experiences and methodological techniques when
it comes to working with students with disabilities.
The results of these tests show the inequality and exclusion that this type of student suffers,
especially in the educational field. It is on the part of the peers that this inequality and
segregation are shown, although there is also, in certain cases, the lack of inclusion on the
part of the teaching community, which is inconceivable and inexcusable.