[cat] En el present treball de fi de grau es pretén aprofundir sobre el temps real de compromís motor a les sessions d’Educació Física. En el marc teòric, revisarem els conceptes dels tipus de temps de la sessió d’educació física, les estratègies o recursos per millorar el temps de compromís motor, el currículum d’educació física i la seva relació amb el currículum d’educació física.
L’Educació Física és una assignatura obligatòria del currículum d’Educació Primària. Emperò, les hores que s’hi dediquen són molt escasses. És per aquest motiu que els docents han d’intentar treure el màxim rendiment de les sessions per tal que els infants estiguin en moviment el màxim de temps en el desenvolupament de la sessió.
A la segona part del treball, el marc empíric, tindrà l’objectiu de conèixer el registre de temps real de les sessions d’Educació Física en la qual els infants estan en moviment i donar estratègies que ajudin al docent d’educació física a optimitzar el temps de les seves sessions.
Per fer-ho, s’observaran i analitzaran algunes sessions d’Educació Física del centre CEIP Rafal Vell per tal de calcular el temps real que els infants estan en moviment i valorar quines estratègies i estils d’ensenyament són les més apropiades per augmentar el temps d’activitat física dels infants.
[eng] During this Final Thesis we will deepen the real time of automotive commitment at the sessions of Physical Education. The concepts regarding the different types of time of the
2
session of Physical Education, the strategies or resources to improve the time of automotive commitment, the curriculum of physical education and his relation with the curriculum of Physical Education is revised.
Physical Education is a compulsory subject of the curriculum of Primary Education. Nevertheless, the time devoted to it is very scarce. It is for this reason that teachers have to try to take maximum efficiency of the sessions in order to ensure that the children are moving most of the time during the development of the session.
At the second part of the assignment, the empirical part, the aim is to know the real duration of the sessions of Physical Education while children are moving. There will also be strategies given in order to help the Physical Education teacher to waste the least time possible during the lessons.
In order to do that, I have observed and analysed some sessions of Physical Education of “CEIP Rafal Vell” school to estimate the real time that the students are moving during the sessions and value which strategies and styles of education are the most appropriate to increase the time of real physical activity of the children.