La metodologia realista per a l’estudi de l’univers i l’origen de la Terra dins l’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Ferrer, Bernadí
dc.contributor.author Guadix Montes, Alexandra
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-01T09:51:28Z
dc.date.available 2020-06-01T09:51:28Z
dc.date.issued 2020-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152679
dc.description.abstract [cat] En aquest treball d’investigació faré una crítica de la metodologia clàssica en l’ensenyament de l’univers i l’origen de la Terra, a l’assignatura de Ciències Socials, dins l’educació primària. A través de la investigació, fonamentada en documents científics i experiències durant els pràcticums, defensaré la metodologia realista per a l’estudi de l’univers, ja que l’objectiu del docent ha de ser que l’alumne aconsegueixi un aprenentatge significatiu. Això és possible a través d’una metodologia on l’alumne, en aquest cas de primària, pugui experimentar, manipular i entendre d’una forma realista, dins contextos reals, els elements que composen l’Univers i l’origen de la Terra, essent el propi alumne el protagonista de l’aprenentatge. Aquest treball també inclou activitats i recursos didàctics per donar idees als docents per aconseguir un aprenentatge significatiu en els alumnes, sobre el tema de l’univers. ca
dc.description.abstract [eng] In this research work, I will review the classical methodology in the teaching of the universe and the Earth’s beginning, of the social sciences’ subject in the primary school. Through the research, based on scientific documents and experiences during the practicums, I will defend the realistic methodology for the study of the universe, because the aim of the teacher must be that the student gets a meaningful learning. This is possible through a methodology where the student, in this case of primary school, can experience, to handle, and understand in a realistic way, in real contexts, and understand in a realistic way, in real contexts, the elements that make up the Universe and the origin of the Earth, being the student himself the protagonist of the learning. This work also includes activities and didactic resources to give ideas to the teachers to get a meaningful learning on the students, on the lesson about the universe. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 52 - Astronomia. Astrofísica. Investigació espacial. Geodèsia ca
dc.subject.other Metodologia realista ca
dc.subject.other l’Univers ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Origen de la Terra ca
dc.subject.other Propostes didàctiques ca
dc.subject.other Realistic methodology ca
dc.subject.other The universe ca
dc.subject.other Meaningful learning ca
dc.subject.other Origin of the Earth ca
dc.subject.other Didactic proposals ca
dc.title La metodologia realista per a l’estudi de l’univers i l’origen de la Terra dins l’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics