[cat] En aquest treball de fi de grau, el que pretenem és promoure uns hàbits de vida saludables en l’àmbit escolar. La idea d’analitzar aquests hàbits sorgeix arran dels darrers resultats obtinguts en l’estudi de prevalença de l’obesitat infantil i juvenil a les Illes Balears (EPOIB-II), el qual donà com a resultat que un de cada quatre alumnes pateix sobrepès.
En el marc teòric, s’explicaran el concepte de salut i els seus determinants. Seguidament, parlarem d’hàbits i estils de vida saludables, d’aquests ens centrarem en dos camps: l’activitat física i l’alimentació. A continuació, parlarem de la promoció de la salut que es duu a terme des de les escoles. Conclourem aquest apartat analitzant el que han dit i diuen les diferents lleis educatives.
Se sap de la importància de portar uns hàbits de vida saludables, per aquest motiu realitzarem una enquesta als alumnes de segon cicle de primària amb l’objectiu de conèixer els seus hàbits de vida. Un cop realitzada l’enquesta, farem una comparativa dels diferents resultats obtinguts i ja per concloure el treball, proposarem una sèrie d’intervencions per dur a terme el centre per a millorar els hàbits dels seus alumnes.
[eng] In this end-of-degree project, what we intend to do is promote healthy lifestyle habits in the school setting. The idea of analyzing these habits arises as a result of the latest results obtained in the study of prevalence of child and juvenile obesity in the Balearic Islands (EPOIB-II), which resulted in one in four students suffering from overweight .
Within the theoretical framework, the concept of health and its determinants will be explained. Next, we will talk about habits and healthy lifestyles, of these we will focus on two fields: physical activity and food. Next, we will discuss the health promotion that is being carried out in schools. We conclude this section by analyzing what the different educational laws have said and say.
It is known about the importance of bringing healthy living habits, which is why we will conduct a survey for students in the second cycle of primary school to know their habits of life. Once the survey has been carried out, we will compare the different results obtained and already to complete the work, we will suggest a series of improvement proposals that the center can carry out to improve the habits of its students