La il·lustració de llibres-àlbum. Una proposta didàctica per a l’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Capellà Simó, Pere
dc.contributor.author Molina Socias, Teresa
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-17T08:53:44Z
dc.date.available 2020-06-17T08:53:44Z
dc.date.issued 2020-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152933
dc.description.abstract [cat] Podem definir l’àlbum il·lustrat com un tipus d’obra literària i artística que precisa, indispensablement, d’imatges i que generalment – però no com a condició sine qua non – va acompanyat de text. Mentre que al llibre o conte il·lustrat les il·lustracions acompanyen o representen el text, a l’àlbum il·lustrat tenen entitat pròpia i posseeixen un pes narratiu que suplementa la paraula. Existeix molta bibliografia envers el seu ús a l’època postmoderna (audiovisual), com a recurs per a l’aprenentatge de la lectura, especialment de la comprensió lectora. No obstant això, no se’n troba tanta quan ens centrem en aquest recurs enfocat a l’educació plàstica. L’objectiu és treballar l’àlbum il·lustrat des del punt de vista creador, per això, elaborarem tan un àlbum original i propi com una proposta didàctica per a que l’alumnat de primària sigui l’encarregat de projectar els seus àlbums il·lustrats. ca
dc.description.abstract [eng] A picturebook can be defined as a literary and artistic work that precise of images and generally – but not essentially – is accompanied by text. While in illustrated books, images decor or represent the text, in picturebooks illustrations have own entity and narrative importance, which supplements words. Many bibliography references can be found regarding its usage in postmodern (audio-visual) age, as a resource for literacy learning, especially in reading comprehension activities. However, we cannot find that much if we focus on working picturebooks in art education. The aim of this dissertation is to work the picturebook from the creative perspective, so that an original picturebook made by me, besides a didactic programme will be elaborated, in order to encourage pupils to project picturebooks by their own. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 76 - Arts gràfiques ca
dc.subject.other Educació plàstica ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Il·lustració ca
dc.subject.other Àlbum il·lustrat ca
dc.subject.other Arts education ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Didactic programme ca
dc.subject.other Illustration ca
dc.subject.other Picturebooks ca
dc.title La il·lustració de llibres-àlbum. Una proposta didàctica per a l’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics