[cat] Aquest Treball de Fi de Grau té diverses finalitats: primer de tot, des de la perspectiva de
l’educació interdisciplinària, hi analitz com es poden treballar dues àrees com són les Ciències
Naturals i l’Educació Física. Seguidament, faig un anàlisi d’una AFMN (Activitat Física en el
Medi Natural) com és l’escalada i l’entorn on es pràctica. A continuació aprofundesc en com
aquesta activitat pot servir com a eina educativa i en quina mesura es pot utilitzar per aconseguir
un aprenentatge significatiu respecte als continguts de les Ciències Naturals. Per acabar,
mitjançant una simulació d’intervenció al CEIP Gabriel Comas i Ribas (Esporles), propòs una
manera de dur l’anàlisi a la pràctica i de considerar seriosament la utilitat dels rocòdroms a les
escoles.
[eng] In this work I ty to achieve different purposes. First, from drawing on a interdisciplinary
perspective, I address the areas of Natural Sciences and Physical Education in a connected way.
Secondly, I analyse a particular AFMN (Physical Activity in the Natural Environment) such as
climbing and its environment. Then, I argue that this activity can serve as an educational tool
and I explore to what extend it can be used to achieve a meaningful learning process with
respect to the contents of the natural sciences. Last but not least, I simulate an intervention at
CEIP Gabriel Comas i Ribas (Esporles) in order to analyse the usefulness of climbing walls in
schools.